תופעה ייחודית

ה'שיעור כללי' החודשי של ה'בעלי בתים'

מדי ערב שבת מברכין, אחת לחודש, מתכנסים ברמת גן, עשרות בעלי-בתים חרדים, בוגרי ישיבות, לסדר לימוד ישיבתי, והתופעה רק הולכת ומתרחבת. השיא: שיעור כללי (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
השטייגען בבית המדרש (באדיבות המצלם)

מדי ערב שבת מברכין, אחת לחודש, מתכנסים ברמת גן, עשרות בעלי-בתים חרדים, בוגרי ישיבות, לסדר לימוד ישיבתי, והתופעה רק הולכת ומתרחבת, מדי חודש.

זה התחיל כאשר שלושה חברים מבני ברק, השתתפו יחד בעשרת ימי תשובה של שנה זו בירחי כלה של ישיבת מיר בירושלים. שלושתם בוגרי ישיבות קדושות מהמובחרים שבחבורה שלמרות שנים רבות של עמל הפרנסה לא קהתה אצלם חשקת לימוד התורה ואהבת העיון בה.

הם, שלמרות הפצרות רבות חפצים בעילום שמם, עזבו את כל עיסוקיהם - אחד מהם מתכנת בכיר בעולם ההיי טק, השני איש ביטוח מוביל בתחומו והשלישי הוא עורך דין העוסק במיזוגים רגישים וייצוג בעלי הון במיטב ההשקעות - וטמנו עצמם באהלה של תורה למשך יומיים רצופים.

נימנו וגמרו שלושה חברים אלו להציב בית מדרש ישיבתי לבעלי בתים מידי חודש בחודשו בכל יום שישי של ערב שבת מברכין, בשם "שישי של תורה".

וכך בכל יום שישי שלפני ראש חודש מתכנסים בבית המדרש רמת יצחק ברחוב שדרות ירושלים ברמת גן עשרות רבות של בעלי בתים מבני ברק והסביבה, הפורשים מכל הבלי העולם והטירדות היומיומיות ומקבלים על עצמם עול תורה.

מיד לאחר תפילת שחרית מרוממת מתיישבים ללימוד בחברותות מתוך ריתחא דאורייתא אמיתית ודיבוק חברים, את סדר הלימוד הסוער הם חותמים בעונג העיון בשיעורים כלליים הנמסרים על ידי חשובי ראשי הישיבות על מיטב הסוגיות הנלמדות בהיכלי התורה.

בפעמים הקודמות נמסרו שיעורים על ידי ראשי הישיבות הרבנים הגאונים רבי איתמר גרבוז מראשי ישיבת ארחות תורה, רבי נועם אלון ראש ישיבת מיר ברכפלד, רבי אברהם לויסון מראשי ישיבת חברון ורבי אשר גנס מראשי ישיבת קרית מלך.

מי שצפוי למסור את השיעור ביום שישי הקרוב, ערב שבת פרשת משפטים, הוא הגאון רבי דוד לוי מראשי ישיבת פוניבז' וחתנו של הגאון רבי גרשון אדלשטין, השיעור יעסוק בגדרי ערבות במצוות בעיון מעמיק.

יצחק, מראשוני המשתתפים ב'שישי של תורה', מספר לנו כי מטרת הקמת בית המדרש היא לחבר מחדש את כל בני הישיבות העמלים לפרנסתם להיכל הישיבה ולתורת ראשי הישיבות ללא שום תנאים והגבלות בדיוק כמו בימי הנעורים.

הרוח החיה בבית המדרש, אריק, מבטיח שלא ירחק היום ובית המדרש 'שישי של תורה' יתפרס ברחבי הארץ ובתדירות קבועה מדי שבוע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר