מוישי הקטן הובא למנוחות

האב השכול הספיד: "האחיות התפעלו מהמראה שלו כשנפטר"

בהלוויתו הכואבת של הילד מוישי הורביץ בן ה-7 שנהרג אתמול בתאונה מזעזעת בעיר מודיעין עילית, נשא אביו דברי הספד שכולם קבלת הדין ואמונה תמימה ומפעימה (חדשות, חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הלוויה בשמגר (באדיבות המצלם)

מאות בני אדם ליוו בשעת לילה (שלישי) מאוחרת את הילד מוישי הורביץ ז"ל בן ה-7, בדרכו האחרונה, מספר שעות לאחר שנהרג בתאונה מזעזעת במודיעין עילית.

כזכור, לא רחוק מביתו שברחוב משך חכמה בעיר, חצה מוישי את הכביש בדרכו ללימוד עם אביו הרב יעקב, ראש כולל 'ריתחא דאורייתא', אך אוטובוס שהיה במקום הסתיר ממנו את שדה הראייה, והוא נפגע אנושות מרכב פרטי. הוא הובהל לבית החולים שיבא שבתל השומר, שם נלחמו על חייו אך נאלצו לבסוף לקבוע את מותו.

חוקרי המשטרה, שנותרו במקום התאונה במשך זמן רב לאחריה, תשאלו את הנהג הפוגע - צעיר חרדי המתגורר בסמוך - ואספו ממצאים מהזירה הקטלנית, ובשלב זה לא נראה כי ניתן לתלות בו התנהגות שאינה תקינה שגרמה לתאונה הקשה.

בהלוויה שיצאה מבית הלוויות שמגר בירושלים בשעה אחת לפנות בוקר, נפרד האב השכול בכאב רב מלווה באמונה מפעימה, מבנו הקטן המוטל לפניו.

"אני מודה לקדוש ברוך הוא על שבע שנות חייו של מוישי שלנו", פתח האב את דבריו. "ואיזה חיים! - לא לחינם הוא נקרא על שם הסבא שלו (הגר"מ הורביץ זצ"ל), זה היה נראה שהוא ממש הולך בדרכיו".

"אותה אהבה ללימוד התורה, 'לחיות' את הלימוד, ליהנות ממנו. רק לאחרונה מוישי התחיל ללמוד משניות, והוא כל כך שמח בזה", נשבר קולו של האבא.

זירת התאונה (צילום: מד"א)

לאחר מכן הוא הוסיף ואמר, בהשלמה מוחלטת: "כולנו יודעים שמה שהקב"ה גזר, שמוישי שלנו יילך ככה מהעולם, בגיל הזה, זהו דין אמת מדויק ומדוקדק עד לחוט השערה. וגם חייבים לזכור את מה שכתוב בגמרא ש'לא נבראו רעמים אלא לפשט עקמומיות שבלב', וכמו שאומר הרמב"ם: 'דבר זה מדרכי התשובה הוא - שבזמן שתבוא צרה ויזעקו עליה, ידעו שבגלל מעשיהם הרעים הורע להן, וזה הוא שיגרום להסיר הצרה מעליהם. אבל אם לא יזעקו, אלא יאמרו דבר זה ממנהג העולם אירע לנו, הרי זו דרך אכזריות, ותוסיף הצרה צרות אחרות', חלילה וחס".

"איזה ילד טהור הוא היה", הזכיר אביו בבכי, בסיום דבריו. "גם האחיות בבית החולים התפעלו מאיך שהוא היה נראה כשהוא נפטר ובזמן הקצר קודם לכן. אנחנו בטוחים שעכשיו מחכה לו למעלה כזו קבלת פנים... של כל הקרובים שכבר לא איתנו".

בתום דברי הספד קצרים של רב קהילת משך חכמה הגאון רבי ישראל כהן, המשיך מסע הלוויה אל בית העלמין שבהר הזיתים.

סמוך ונראה לציון קברו של סבו הגר"מ הורביץ מגדולי תלמידי החכמים בבני ברק, שנפטר בפתאומיות לפני 8 שנים בתחנה המרכזית בבאר שבע כשהגיע ללמד בכולל האברכים שבראשותו, נטמנה גופתו הקטנה של נכדו שנולד מעט לאחר פטירתו, הילד מוישי הורביץ ז"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר