לקראת הבחירות

ח"כ יעקב אשר בראיון: "אסור ל'דגל' לוותר על בית שמש"

בית שמש: "אסור ל'דגל התורה' לוותר על ראשות העיר, 12 שנים תמכנו באבוטבול" • אלעד: "פרוש הוא ראש עיר מצוין" • חיפה: "יונה יהב הולך על הראש של הציבור החרדי" (מקומי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

בראיון מיוחד ל"כיכר בכנסת" התייחס ח"כ יעקב אשר לנושא הבחירות לרשויות המקומיות שיתקיימו בעוד כתשעה חודשים והצהיר כי ל'דגל התורה' אסור לוותר על ראשות העיר בית שמש. באשר עיר אלעד, אשר לא פוסל את האפשרות ש'דגל' תתמוך בישראל פרוש לקדנציה נוספת.

שאלנו את ח"כ יעקב אשר כיצד תבוצע החלוקה בין ש"ס, אגודה ו'דגל': "אנחנו לא מדברים על חלוקות, כל עיר יש את האנשים שלה, אנחנו לא נמצאים בתוך התהליך הזה כל הזמן, בוודאי שאנחנו בשטח, כך שאין פה החלטה שהתקבלה, יש לנו את הזמן לעשות את הדברים הללו, ברור שזה ייבחן כל עיר וטובת העיר".

נתחיל עם אלעד, בהסכם שלכם עם 'אגודה', הקדנציה הבאה היא שלכם, יש לכם כבר נציג?

"קודם כל ישראל פרוש הוא ראש עיר מצוין, ואם הוא לא היה מצוין אז השאלה הזו לא הייתה נמצאת. אנחנו צריכים לקחת בחשבון את טובת העיר, יש הסכם".

אשר לא פסול תמיכה בקדנציה נוספת לישראל פרוש: "שרוליק פרוש הוא ראש עיר מצוין, אם הוא לא היה מצוין ההסכם כבר היה מתחיל, נשב ונקבל את ההחלטות. דגל התורה הלכה עם פרוש וב"ה הייתה הצלחה".

בית שמש: מה יש לכם נגד משה אבוטבול?

"חלילה, הפוך. 12 שנה שדגל התורה, בלי להיכנס להתחשבנויות, תמכה באפן מלא באבוטבול".

אז מה קרה עכשיו?

"יש התפתחות גאו-פוליטית, היום ב"ה יש ציבור ענק של ציבור של יהדות התורה, ליטאים וחסידים, אני חושב מבחינת 'דגל התורה', כתנועה, יש לנו מועמדים מצוינים, שניים, זה השיקול שלנו, נצטרך לקבל הכרעה, אני אומר: לדגל התורה אסור לוותר על בית שמש".

אשר מגיב לבקשת דרעי שלא להגיש מועמדות מול אבוטבול ואומר: "לא הלכנו למלחמה בקדנציה הקודמת, אנחנו נתנו 12 שנה תמיכה מלאה באבוטבול, תמיכה חברית ונכונה, שילמדו מאיתנו איך עושים את זה, כשהגיע הזמן לאיש מדגל התורה צריך להיות ראש העיר".

באשר לעיר חיפה אומר ח"כ אשר: "יונה יהב הולך על הראש של הציבור החרדי, לאו דווקא הליטאי, לקחת את 'נתיבות משה', אנשים שכל חפצם אחד - שהילדים שלהם ילמדו בבית ספר הנפלא הזה, והוא סרב. ויתרה מזו הוא לקח את נציג הציבור שעושה עבודת קודש מיכי אלפר..".

אומר יונה יהב שהכל זה מלחמה על ג'וב של סגנות לאלפר

"קודם כל, הוא לא צריך לתת לנו תפקיד - הוא מחוייב לנו לתפקיד סגן".

ואם היה נותן לכם סגן הכל היה מסתדר?

"קרית שמואל לא הייתה יורדת מסדר היום, לרגע אחד לא! הצעקות שלנו וועדות לא היו פחות, אלפר היה מגיע לוועדות, אנחנו מפקירים את הילדים בשביל ג'וב? כך הוא רוצה שזה יצטייר".

לדבריו: "איך היינו מתייחסים שהיו מטילים וטו על נציג שלנו בעיר אחרת, דוגמא בערד או אשדוד, אין דבר כזה!".

על בני ברק הוא מסרב לדבר בשל כך ששימש כראש העיר, ובירושלים - לדבריו - מוקדם לדבר עד להחלטת ניר ברקת האם להתמודד לקדנציה נוספת.

עם זאת הוא אומר כי "חייב להיות אחידות בירושלים, על כל מועמד שלא יהיה, הכוח שלנו הוא הגודל שלנו, אני מקווה שלא יקרה שום דבר ושלא יצטרכו לסכסך בנינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר