הסערה חוזרת?

דיון בבית הדין בבני ברק: אלו פאות כשרות?

בבית דינו של הגר"נ קרליץ נערכה אסיפה מיוחדת לדיון בכשרות הפאות בשל החשש לשיער של עבודה זרה. הדיינים מינו שני שליחים לחקור את הנושא ויתכנסו לדיון נוסף (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

האם סערת כשרות הפאות חוזרת? לפני מספר שנים התחוללה סערה של ממש במגזר החרדי בעקבות החשש לכשרות פאות הנשים זאת לאחר עדויות שונות לפיהם השיער לפיאות ברובו מגיע מהודו והוא נגזז מקורות של חשש לעבודה זרה.

בעקבות הסערה קיבלו על עצמן באותה העת נשים רבות שלא להשתמש כלל בפאות נוכריות ועברו לחבוש מטפחות וכיסויי ראש מבד.

במקביל לכך הקפידו הנשים שכן המשיכו לרכוש פאות לעקוב אחר כשרותן. בתקופה האחרונה הציפו שוב עסקנים שונים את הנושא כאשר הם טוענים שישנם עדיין בעיות רבות בחשש לשיער שמקורו בעבודה זרה.

ל"כיכר השבת" נודע כי אמש (שלישי) התקיימה ישיבה מיוחדת בבית דינו של פוסק הדור הגאון רבי ניסים קרליץ בהשתתפותם של הגאון רבי יהודה סילמן, הגאון רבי שריאל רוזנברג, הגאון רבי מנחם מנדל לובין חתנו של הגר"נ קרליץ והדין הגאון רבי יעקב רייסנר, שדנו יחד עם מומחים ויבואנים שונים מהארץ ומחו"ל במטרה לתהות על שורשי הסוגיה.

עוד נודע ל"כיכר השבת" כי הדיינים ביקשו לבדוק האם אפשר להתיר גם פאות שמחירן עולה על 3,000 שקלים, זאת לאחר שלפני כשלושה חודשים, התירו פאות שמחירן עד 3,000 שקלים מאחר וההערכה הייתה כי פאות אלו אינן עשויות מבתי עבודה זרה.

כמו כן הם ביקשו לבדוק את התקנות שפורסמו והאם יש סוגי שיער מסויימים שניתן להתיר את השימוש בהם.

ל"כיכר השבת" נודע כי הדיינים מינו את הדיין הגאון רבי אליהו פוזן והאברך הרב שמואל חיים כהן שיבדקו את כל הנושא לעומק. השניים פתחו במסע אצל הפאניות ויבואני השיער כדי לבדוק את הנושא, לקראת דיון נוסף שייערך בבית הדין בעוד כשבועיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר