"מבוי סתום מול ראש העיר"

פינדרוס מאשים: ברקת גורר רגליים; התחושה שהוא מיצה

יצחק פינדרוס, סגנו וממלא מקומו של ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים, מאשים בראיון ל"כיכר השבת" כי ברקת גורר רגליים בשורת נושאים וטוען כי התחושה שהוא מיצה את העירייה • צפו בראיון (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילומים: כיכר השבת, באדיבות המצלם, מתוך יוטיוב בצלאל כהן)

שמונה חודשים לבחירות המקומיות: הנציגות החרדית בירושלים, שידעה ימים יפים יותר ביחסים מול ראש העיר ניר ברקת, נמצאת בימים של מאבקים שהובילו להחרפת הקרע בין הצדדים. אחת הדמויות הבולטות במאבקים הללו הוא סגן ומ"מ ראש העיר, יצחק פינדרוס, שמאשים בראיון מיוחד ל"כיכר השבת" את ראש העיר ניר ברקת ב"גרירת רגליים" בלא מעט תהליכים.

פינדרוס, כפי שנחשף ב"כיכר השבת", התפטר לאחרונה מתיק שפ"ע בשל טענות על חוסר סמכויות, נחשב לאחד ממובילי המאבק נגד זריקת ילדי תלמוד תורה "עזר לחינוך" ברמות ב' לרחוב ואף פעל לחרם על ישיבת הנהלת העיר.

היחסים בתקופה האחרון מול ראש העיר ניר ברקת לא משהו. למה?

"העירייה זה לא מקום בילוי ומועדון חברים, בסופו של דבר העירייה זה מקום שנשלחנו אליו לייצג אינטרסים ברורים, אינטרסים וצרכים של ירושלים".

לאחרונה אתה מתפטר מתיק שפ"ע, אתה טוען שברקת לא מאציל את הסמכויות שאמורות להיות לך בתיק, מה קרה לך ולברקת?

"המקרה של בית וגן לא קשור למקרה של רמות, המקרה של בית וגן הוא בעיה בהתנהלות של העירייה. הבעיה הזאת היא לא בעיה חדשה. סוג התנהלות של יד ימין לא מתואמת עם יד שמאל, ויד שמאל לא מתואמת עם הרגליים, ולפעמים לא מתואמים עם הראש. לא חושב שניר ברקת קשור לבעיה של בית וגן, זה סיפור יותר מקומי".

בגלל גינה אתה מתפטר מתיק שפ"ע?

"אמרתי גם בשיחה עם ברקת וגם בשיחות אחרות כי אני לא יכול לקחת אחריות על מקום שעושה דברים בלי לעדכן ובלי לתאם. הסיפור של רמות הוא לא סיפור שלי כיצחק פינדרוס, הוא סיפור של הציבור החרדי בירושלים.

"זה לא סוד שמתנהל מאבק הרבה מאוד שנים לנסות למנוע את הגידול של הציבור החרדי, יש מי שחי בפנטזיה שאפשר למנוע את הגידול החרדי. לא נסתפק בהפרחת שמועות או רעיונות באוויר אלא משהו מעשי שיהיה בחודש הקרוב. ולא, הילדים יהיו ברחוב. הרבנים ברמות והרבנים בירושלים בכלל קבעו שזה כבר קו אדום שאי אפשר לעבור אותו ולא נעבור עליו לסדר היום".

יצחק פינדרוס בראיון לכתב "כיכר השבת" אבי רבינא

זו סיבה לשבור את הכלים מול ברקת?

היה שיח מול ראש העיר שנוהל על ידי הסיעות החרדיות. בשיח הזה אחד הדברים שהיה אמור להיפתר הוא רמות ב'. גם בפרומים סגורים עם ראש העיר כשדיבר על תכנית השכונות, הוא דיבר על פתרון שיושג ברמות ב'. אך לצערנו יש גרירת רגליים והסאגה לא נפתרה. נכון לעכשיו אנחנו במבוי סתום מול ראש העיר".

האם פרשת רמות ב' תוביל לפרישה מהקואליציה?

"יש לנו קו אדום שאי אפשר לעבור אותו".

זה סיבה לשבור את הכלים מול ברקת אחרי שכבר הגעתם לסיכומים במה שכונה 'מתווה ברקת-דגל'?

"יש הרבה דיס אינפורמציה בסיפור של המתווה. אף אחד לא שובר כלים, אנחנו אומרים 'רבותיי זה קו אדום שאי אפשר לעבור אותו, אם זה לא ייפתר גם דברים אחרים לא ייפתרו בעירייה'".

עד כדי פרישה מהקואליציה כמו שאמר יוסי דייטש בפגישה עם רבני 'דגל' ברמות?

"עד כדי לעשות הכל כדי שיהיה פתרון, פרישה מהקואליציה לא מפרקת את ראש העיר כי הוא נשאר ראש עיר. מה זה אומר לפרוש מהקואליציה? הנושא הוא ברור, נקבע על ידי גדולי ישראל קו אדום, שחייב להימצא פיתרון לרמות ב', ועד כה לא נמצא אף פיתרון".

מה מציע המתווה שדיברתם עליו בחודשים האחרונים עם ברקת?

"לצערי הרב גם מה שהיה מסוכם על צוות העירייה בבניית המתווה לא בוצע עד היום, ורמות ב' זה התולדה של זה. יש גרירת רגליים בקרית יובל ובשכונות נוספות".

היית שותף בשיחות מול ברקת שניהל ח"כ יעקב אשר?

"השיחות התנהלו מול 'דגל התורה' כולה יחד עם ח"כ יעקב אשר, ראש העיר, מנכ"ל העירייה ויעצי ראש העיר. אבל יש גרירת רגליים ביישום המתווה שגורמת לנזקים".

ועדת הרבנים של דגל התורה בירושלים הוקמה לפני מספר שנים ע"י מרן ראש הישיבה הרב שטיינמן זצ"ל, כמה הם מעורבים?

"בכל פרט ופרט, בכל העניינים הם מעורבים, כל הזמן, בצורה מאוד אינטנסיבית".

זה עושה כאב ראש ללשכת ברקת?

"יכול להיות שהיו אנשים שחשבו שהקמת ועדה תעשה חיים קלים ללשכת ראש העיר, בסופו של דבר מה שקובע זה התוצאות בשטח, אם דברים לא מבוצעים זה לא משנה אם זה מול ועדת הרבנים או מול הנציגים. ברור שדבר כזה לא יכול לעבור לסדר היום".

הם הולכים לקבוע גם ברמה הפוליטית מה יהיה מעמדם של הנציגים בקדנציה הבאה?

"כבר פורסם בכל מקום ש'דגל התורה' עוסקת בנושא הבחירות רק אחרי פסח, גם אני אעסוק בזה רק אחרי פסח ועד אז נמתין בסבלנות".

פסח מתקרב, האם תדע מה כוונותיך הפוליטיות רק לאחר החג?

"אני אדע רק אחרי פסח".

ברקת עושה קולות של אחד שהולך להתמודד בזירה הארצית. אתה יודע מה הוא החליט?

"התחושה הכללית שהוא כבר לא בירושלים. הוא מכחיש ברמה האישית, אבל כל מי שמדבר אתו יודע כי הוא בדרך לעזוב את ירושלים, הוא מיצה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר