עמדה מפתיעה

הבישופית של איסלנד נגד החוק שיאסור ברית מילה

איסלנד צפויה להפוך בתוך מספר ימים למדינה הראשונה בעולם שאוסרת בחוק את ברית המילה. מי שיוצאת כעת נגד חוק זה, היא הבישופית של המדינה שמביעה הבנה למצווה ה"מעצבת זהות", כדבריה (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הבישופית של איסלנד (צילום מסך: מתוך פייסבוק)

הבישופית של איסלנד מתייצבת היום (שני) לצד המתנגדים לחוק החדש המבקש לקבוע איסור על עריכת ברית מילה. לדבריה, "זו זכותו של הילד לגדול על פי המנהגים של הוריו".

הבישופית, אגנס סיגוראורדוטיר, אמרה לקראת הדיון שייערך בפרלמנט לפני ההצבעה הראשונה על החוק השערורייתי: "מצד אחד - יש בהליך התערבות בלתי הפיכה בגופו של הילד, אבל מצד שני - זו זכותו של הילד לגדול על פי המנהגים הדתיים והתרבותיים של הוריו מנהגים שמעצבים את זהותו של כל אדם".

אגנס אף הביעה חשש שהאיסור על קיום המנהג, המשמש את הקהילות היהודיות - והמוסלמיות - יהפוך את איסלנד למדינה בה הקהילות האלה לא יוכלו לחיות.

לדבריה, "הסכנה שמתעוררת, אם הצעת החוק הזו תהפוך לחוק, היא שהיהדות והאיסלאם יהפכו לדתות פליליות, ושהאנשים מהדתות האלה לא יוכלו לחיות במדינה וירגישו לא רצויים. עלינו להימנע מכל סוג של קיצוניות".

יצויין, כי הצעת החוק, שעוררה ביקורת ברחבי העולם הדתי, נמצאת עדיין בשלבי חקיקה די מוקדמים בפרלמנט, אך היא כבר הפך לאחד הנושאים המדוברים ביותר באיסלנד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר