"להתכונן לכל תרחיש"

הבוקר: מוסדות החינוך מתרגלים מצבי חירום

במוסדות החינוך נערך היום תרגיל ענק שידמה מצבי חירום. מסביר פיקוד העורף למגזר החרדי ל"כיכר השבת": "עלינו להתכונן מראש לכל תרחיש כדי שנוכל להציל חיים" (חדשות)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ה' באדר תשע"ח | 20.02.18
(צילום: דו"צ)

היום (שלישי) מתקיים תרגיל מוסדות חינוך, בהובלת משרד החינוך, פיקוד העורף והרשויות המקומיות. בתרגיל ישתתפו בתי הספר היסודיים, חטיבות הביניים והתיכונים, גני הילדים ומעונות היום.

מטרת התרגיל היא יצירת תרבות של מוכנות לחירום, מתוך ההבנה בפיקוד העורף, כי מצב חירום מכל סוג עשוי לפקוד את מדינתנו בכל זמן, בכל מקום וללא זמן להכנה מוקדמת. תרגול מוסדות החינוך מניע את התלמידים והצוותים הפדגוגיים בכל רחבי הארץ להתנהגות אפקטיבית במצבי חירום, אשר תסייע להציל חיים.

בראיון ל"כיכר השבת", אומר מסביר פיקוד העורף למגזר החרדי, רס"ן (במיל') יצחק טסלר, כי "פיקוד העורף משקיע משאבים רבים בהסברה למגזר הדתי והחרדי. בין השאר, על ידי מדריכי אוכלוסיה חרדים, המלמדים את התלמידים, כיצד יש להתמודד עם מצבי חירום, כמו למשל רעידת אדמה, או ירי טילים. המדריכים מסבירים לילדים כי הציווי של "ונשמרתם לנפשותיכם" מחייב להתכונן לכל סכנה שלא תבוא, וגם לדעת כי במקרה שמופעלת אזעקה, יש להיכנס למרחבים מוגנים ולשהות שם עשר דקות. במקרה ונמצאים בשטח פתוח - יש להשתטח על הקרקע כדי שלא להיפגע חס וחלילה, מרסיסי טילים".

השנה מתקיים תרגיל מוסדות החינוך השנתי בפעם ה-20. מזה שנים פיקוד העורף עוסק באופן שטוף בהכנת האוכלוסייה לכלל תרחישי החירום. תרגול זה נעשה כחלק ממאמץ הסברתי נרחב הכולל מסעות הסברה, הכשרת צוותי סע"ר (סיוע עצמי ראשוני) ברשויות המקומיות, הכשרה של תלמידי כיתות י' לחילוץ, תוכנית רב גילית לתלמידים להכנתם לחירום ועוד. השנה מתרגלים התלמידים כניסה למרחבים מוגנים המדמה תרחיש של ירי טילים בזמן שהייה בבתי הספר.

את אופן ביצוע התרגיל יבקרו נציגי פיקוד העורף ברחבי הארץ ויעבירו את עיקרי הממצאים לרשויות המקומיות. זאת בכדי להבטיח כי כל בית ספר בארץ מוכן לתרחיש החירום בצורה מיטבית.

לסיכום מוסיף רס"ן (מיל') טסלר: "הניסיון שהצטבר בארץ ובעולם, במגוון תרחישי אסון, מלמד כי הכרת האיום, והכנה אליו, מפחיתה את המתח ומסייעת להתמודד טוב יותר עם האתגרים, עלינו להתכונן מראש לכל תרחיש כדי שנוכל להציל חיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר