"עוד נתגעגע לממשלה הזו"

החרדים מריחים בחירות: "ספק אם חוק הגיוס יעבור עכשיו"

ראשי המפלגות החרדיות חווים גם הם את הטלטלה והסחרחורת בה נמצאת כעת המערכת הפוליטית בעקבות פרשיות נתניהו • הם מריחים בחירות, חוששים מהעתיד ומתוסכלים בגלל חוק הגיוס (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
ראש הממשלה נתניהו. ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

"אנחנו בבעיה אמתית, פחד פחדים", במילים אלו מסכמים במפלגות החרדיות את 24 השעות האחרונות על שלל ההתפתחויות המסעירות את המערכת הפוליטית בעקבות הפרשיות הפליליות המיוחסות לראש הממשלה בנימין נתניהו.

ראשי המפלגות החרדיות אריה דרעי, יעקב ליצמן ומשה גפני היו בטוחים שהממשלה תצליח להיחלץ מכל המשברים הקשים, כן - גם את המלצות המשטרה, ולשרוד עד 2019, אבל כעת גם הם מבינים שהממשלה נכנסה לסחרחורת שאיש לא יודע כיצד היא תסתיים.

בשיחות סגורות מדברים במפלגות החרדיות על חשש אמיתי מהליכה לבחירות, בין אם יו"ר כולנו השר משה כחלון יוביל לכך ובין אם ראש הממשלה בנימין נתניהו יחליט בהחלטה של רגע לפרק הכל וללכת לבחירות כדי לקבל שוב את אימון העם.

"היינו בטוחים שחוק הגיוס יעבור לפחות בקריאה ראשונה כבר במושב הנוכחי", אומר בשיחה עם "כיכר השבת" אחד מבכירי המפלגות החרדיות, "עכשיו אני אומר את האמת, אנחנו נמצאים בכלל בערפל ובספק אם בכלל החוק יעבור בקדנציה הנוכחית".

לדבריו: "עד עכשיו זה היה תיקי 1000 ו-2000, כעת זה כבר 4000 עם עד מדינה שהיה האיש הכי קרוב לראש הממשלה, ממש בשר מבשרו, ציבורית זה נראה לא טוב, והשאלה כיצד כחלון ינהג ושלא נדבר על נתניהו עצמו".

בכיר נוסף מעלה חשש ש"ראש הממשלה יפרק את הממשלה ונלך לבחירות. אנחנו לא בטוח ערוכים לכך, לא ש"ס ולא יהדות התורה. הסקרים - לפחות במקרה של ש"ס - לא מנבאים טובות. נצטרך לשבת ולחשוב".

מה יקרה אחרי עידן נתניהו, שאלנו, ובמפלגות החרדיות ענו תשובות דומות: "מה שנראה כלפי חוץ זה שעוד יקימו פה ממשלת אחדות של הליכוד, המחנ"צ ויש עתיד יחד עם איווט, אותנו ישאירו באופוזיציה".

"עוד נתגעגע לממשלה הזו", מסכם ח"כ חרדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר