מיגור ארגוני הפשע

הצבא הברזילאי נכנס לעיר ריו דה ז'ניירו

הקונגרס הברזילאי אישר לצבא להיכנס לעיר הגדולה ולהשליט בה סדר לאחר שארגוני פשע הפכו אותה לביתם. התושבים חוששים כי המשטר הצבאי חוזר למדינה (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ריו דה ז'ניירו (צילום: שאטרסטוק)

מתיחות בברזיל: לאחר שארגוני הפשע השתלטו על ריו דה ז'ניירו, הקונגרס הברזילאי אישר אמש (שלישי) צו המעביר את האחריות על נושא הביטחון בעיר הגדולה בה מתגוררים 12 מיליון בני אדם לידי הצבא. על רקע אישור הצו נכנסו מאות חיילים לתוך העיר במטרה להילחם בפשיעה הגואה בעיר. הצבא השתלט על סידורי האבטחה של העיר עוד ביום שישי, אך עדיין נחוץ צו נשיאותי לאישור החלטת הקונגרס.

הבית התחתון של הקונגרס אישר את ההחלטה והסנאט אשרר את ההחלטה מאוחר יותר. פרטי התכנית להשתלטות הצבא על הסדרי האבטחה טרם פורסמו, מהלך הזורע ספקות גם באלה שתמכו בו מלכתחילה בשל החשש לפגיעה בחיי התושבים בעיר.

לתושבי ברזיל, הזוכרים את השלטון הצבאי ששרר במדינה בין השנים 1964 ל-1985 הצו החדש עורר חוסר נוחות ואף העלה חששות מכך שהמשטרה תפעל באופן מדכא כלפי האזרחים כפי שעשתה בעבר.

הלילה פשטו כוחות הצבא יחד עם שוטרים ממשטרת ריו במבצע משותף גדול וראשון מסוגו מאז שהחל ההתערבות הצבאית באבטחת העיר. הכוחות התמקמו בדרכים ראשיות המחברות את ריו עם שאר המדינה בניסיון למנוע כניסת סמים, נשק בלתי חוקי וסחורות גנובות לשטח העיר. כך מסר רוברטו איתמר, דובר מטעם הצבא הברזילאי.

על פי איתמר, כ-3,000 חיילים נכנסו לשטחה של ריו מאז שהחל המבצע הצבאי. הם נכנסו יחד עם כלי רכב משוריינים שעברו ברחובות, לצד סירות צבא שסיירו באזורי החופים הסמוכים לריו. החיילים והשוטרים שלקחו חלק במבצע הקימו עמדות בידוק ובדקו כל אדם ורכב שיצא או נכנס לעיר בזמן שעות הבוקר.

מטעם מחלקת הביטחון המדינתית נמסר כי במסגרת בדיקות אלו נעצרו 11 בני אדם ונתפסו שישה אקדחים, שישה רימונים וכמות גדולה של סמים. עוד נמסר כי המבצע תוכנן עוד לפני שמפקד הצבא החדש השתלט על סידורי האבטחה של העיר, למרות שטרם הציג תוכנית למאבק בפשיעה. עם זאת, אמר דובר הצבא איתמר כי ההתערבות הצבאית תכלול מהלכים נוספים מעבר להצבת חיילים בלבד.

"האוכלוסייה תראה שיפור בפעולות המוסדות האחראיים לאבטחה הציבורית השוטפת בריו דה ז'ניירו", אמר איתמר לסוכנות הידיעות האמריקנית AP. האבטחה בעיר נמצאת במגמת ירידה חדה בשנתיים האחרונות בעקבות משבר כלכלי הפוקד את המדינה ומרחיב את מעגל העוני ואיתו את הפשע המאורגן.

מושל ריו, לואיס פרננדו פזאו, אמר כי כלכלה חזקה הכרחית לקרב בפשיעה בריו. "אנו ננצח במלחמת הביטחון רק בעזרת עבודות במגזר הציבורי", אמר פזאו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר