משבר הגיוס

ח"כי 'דגל התורה' ודוד שפירא נועדו עם הרבנים

פגישת ח"כי 'דגל התורה' והרב דוד שפירא עם הרבנים בנושא חוק הגיוס עוררה סערה. גורמים במפלגה טוענים כי שפירא שליחו של הגר"ג לנושאים הללו והרב זוכובסקי הזמינו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
שפירא עם הגר"ג אדלשטיין. ארכיון (צילום: משה גולדשטיין)

חברי הכנסת של 'דגל התורה' נועדו אמש (שלישי) עם רבני התנועה הליטאית, הגאונים רבי נתן זוכובסקי ורבי יוסף אפרתי, בעניין משבר חוק הגיוס וכן בהערכות לקראת הבחירות המוניציפליות.

המפגש התקיים בביתו של הרב זוכובסקי בבני ברק בהשתתפות חברי הכנסת משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר.

בנוסף אליהם נכח בישיבה הרב דוד שפירא, נכדו ונאמן ביתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, הנמנה על מקורביו הבולטים של ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין, וכפי שנחשף לראשונה ב"כיכר השבת", מונה מטעמו לכהן כאחראי על הטיפול בנושאים הציבוריים.

העובדה ששפירא היה היחיד, חוץ מחברי הכנסת, שהשתתף במפגש, עוררה סערה בקרב הציבור הליטאי.

גורמים בכירים ב'דגל התורה' טענו כי שפירא השתתף בעקבות בקשתו של ח''כ יעקב אשר שסבר שמן הראוי ששפירא המעורה בפרטי החוק יטול חלק בדיון החשוב.

אלא שח"כ אשר עצמו מכחיש את הדברים וטוען כי מדובר בשקר מוחלט.

מחזקים את דברי אשר, גורמים אחרים במפלגה הטוענים כי שפירא הוזמן להשתתף בפגישה על ידי הרב זוכובסקי, בשל קרבתו לגר"ג שסומך עליו בכל דבר ועניין.

בנוסף, הם מציינים, כי הרב זוכובסקי עצמו ביקש את השתתפותו של שפירא.

לדבריהם, הרב דוד שפירא הוא זה שמנהל בחודשים האחרונים את סוגיית המאבק בגיוס והוא זה שמתנהל בנושא מטעם 'דגל התורה' מול הסיעה המרכזית (חסידות גור) ומול 'שלומי אמונים' ומאיר פרוש. לטענתם הוא בקיא בכל סעיף וסעיף ומתמצא לעומק בפרטי החוק ואך טבעי שישתתף בפגישה בנושא.

במקביל, גורמים פוליטיים בציבור החרדי שוללים את ההערכה כאילו אתמול במפגש סגרו הנוכחים את הפרטים באופן כללי ובימים הקרובים רק יקבלו את ברכת גדולי ישראל. "אין ספק שאצל גדולי ישראל ייערך דיון רציני ומהותי לעומק ושם יוכרעו הדברים", הם אומרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר