16 טון צמח מוגן שנקטף שלא כחוק הושמדו

16 טון של עכובית הגלגל שנקטפו שלא כחוק ועשו דרכם לשווקים פלסטינים הושמדה. זו התפיסה הגדולה ביותר בישראל של הצמח המוגן המשמש למאכל וכתרופה (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

בהמשך לפעילות אתמול בלילה (ד') במסגרתה לוחמי משמר הגבול של משטרת ישראל בשיתוף פעולה עם יחידת שמורות הטבע של המנהל האזרחי, עצרו 3 משאיות שהכילו טונות מצמח העכובית הגלגל בשווי מוערך של מאות אלפי שקלים: היום, רגע לפני השמדת העכובית במטמנת טובלן נשקלו כ- 16 טון מהצמח המוגן.

כאמור בפעילות של לוחמי משמר הגבול במחסום הקיוסק באבו דיס שבחטמ"ר עציון נעצרו אתמול בלילה שלוש משאיות חשודות ועליהן 5 חשודים. מבדיקת המטען של המשאיות הופתעו הלוחמים לגלות שהן עמוסות בשקים וארגזים מלאים בצמחים.

הדבר העלה את חשדם של הלוחמים שהזעיקו למקום את אנשי יחידת שמורות הטבע של המנהל האזרחי שקבעו כי מדובר בצמח העכובית הגלגל, צמח בעל פרחים וקוץ ממשפחת המורכבים שנחשב לאחד מצמחי המרפא והמאכל החשובים בארץ ישראל. עקב קטיפתו המוגברת בשנים האחרונות הוכנס הצמח לרשימת הצמחים המוגנים בישראל שקטיפתו אסורה.

במשטרה וברט"ג מעריכים כי חלק מהצמחים נקטפו בדרום הארץ וחלק בשטחי יו"ש, דרום הר חברון וכי הבוקר הייתה אמורה להיות הסחורה מוצעת למכירה בשווקים השונים בערים הפלסטיניות.

כאמור, חמשת החשודים, תושבי חברון נעצרו להמשך חקירה בסיומה שוחררו בערבות והחקירה נמשכת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר