הקרבות בקואליציה מחריפים

בנט: "נתניהו יאבד אותנו"; הליכוד: "בנט חותר נגד נתניהו"

בנט איים כי יפסיקו לגבות את נתניהו ושישקול להתמודד על ראשות הממשלה. בתגובה, הליכוד תקף את בנט שמחפש "סידור עבודה" • נתניהו: "61 זה לא אופציה. נמשיך במאמצים לפשרה" (חדשות)

נתניהו ובנט. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

המשבר בקואליציה סביב 'חוק הגיוס' והחשש כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מוביל לבחירות על רקע החקירות כשהגיוס רק משמש כתירוץ, מובילים לעימות חריף בין יו"ר 'הבית היהודי' השר נפתלי בנט לבין 'הליכוד' בראשות נתניהו.

בראיון ל'כאן רשת ב'', אמר הבוקר שר החינוך נפתלי בנט כי "זה משבר מדומה שיכול להיפתר. הכל תלוי ברצונו של נתניהו. הציבור לא יסלח למי שייקח אותו לבחירות מיותרות".

בנט הדגיש כי "אין לנו שום התחייבות לגבי המשך כהונת הקואליציה. אני לא מוכן לתת ערבות מראש למישהו שנגבה אותו, אני שומר לעצמי את הזכות לקבל את ההחלטה כאשר הדברים יקרו".

בראיון ל'גלי צה"ל', אמר השר בנט כי ישקול לרוץ לראשות הממשלה - מול נתניהו - אם יתברר שהוא משחק במדינה ומקדים את הבחירות לצורך אישי.

"אנחנו לא מדינת עולם שלישית שבה יש כל שנתיים בחירות", אמר בנט. "אני רוצה לומר לציבור, זה סתם. ללכת לבחירות בגלל מאוויים אישיים - זה לא בסדר. אם נגיע לשם ניאלץ לשקול מחדש את הגיבוי לראש הממשלה".

בתגובה לדבריו של בנט, יצא 'הליכוד' במתקפה חריפה נגדו. "בזמן שראש הממשלה נתניהו עסוק בפתרון המשבר וייצוב ממשלת הימין, בנט עסוק בקמפיין בחירות אישי", נאמר בהודעת 'הליכוד'

עוד נאמר כי "אם בנט היה באמת דואג לממשלת הימין, הוא היה מתחייב להישאר בממשלה עד סוף הקדנציה בנובמבר 2019. אלא שהדבר האחרון שמעניין את בנט זה לייצב את הממשלה הלאומית בראשות נתניהו. כפי שדבריו הבוקר חושפים, בנט חותר להפיל את רה"מ נתניהו ולדאוג לעצמו לסידור עבודה".

בתגובה לדברים, צייץ בנט בחשבון הטוויטר: "אדוני ראש הממשלה נתניהו: כל עוד תפעל לטובת מדינת ישראל, אנחנו נמשיך להיות מאחוריך. אם תפיל ממשלת ימין ותוביל לבחירות מיותרות למטרות פרסונליות, תאבד אותנו".

בישיבת שרי הליכוד הבוקר, אמר ראש הממשלה נתניהו כי "אנחנו פועלים למען ממשלה יציבה שתפעל עד תום הקדנציה בנובמבר 2019. יש לנו הישגים גדולים ומשימות לא קטנות לפנינו. כדי שזה יקרה, כל הסיעות צריכות להגיע להסכמה ולהחליט שממשיכים ביחד. אנחנו עובדים כדי לנסות להשיג את זה, כי אזרחי ישראל רוצים ממשלה יציבה שתמלא את ימיה".

"דבר אחד ברור", הבהיר נתניהו, "בממשלת 61 אי אפשר להחזיק. זה ברור לכולם. כבר הבוקר הבנו שאפילו חברים בליכוד מתנים הצבעות תמורת כל מיני דברים. 61 זה לא אופציה. לכן נמשיך היום במאמצים להגיע לפשרה".

מי שהצטרף לחגיגה היה שר הביטחון אביגדור ליברמן, שאמר בביקור בבקו"ם בתל השומר כי הוא מצפה ל"קצת צניעות מכל מי שרוצה להיות גם ראש הממשלה וגם שר הביטחון", ברומזו לדברי בנט.

ליברמן הוסיף ואמר: "שמעתי שיש גורם בקואליציה שהוא גם מחנך את עצמו להיות שר וראש הממשלה בו זמנית והוא מתדרך בעילום שם וגם מדבר על הגינות וגם על חכמה".

שר הביטחון הוסיך כי כשם שברור שהחרדים לא יתמכו בתחבורה ציבורית בשבת כך שלא יצפו מהם לתמוך בנוסח חוק הגיוס שמתואם עם המפלגות החרדיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר