"אני לא שותף לשיח של שנאה"

נפתלי בנט מצהיר: "בממשלה הבאה אהיה שר הביטחון"

שר החינוך נפתלי בנט תוקף את יאיר לפיד על שיח השנאה שהוא מוביל, מצהיר כי יהיה שר הביטחון בממשלה הבאה ורוצה לראות שילוב של חרדים - אך לא בכפייה (פוליטי, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
נפתלי בנט (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

שר החינוך ויו"ר 'הבית היהודי' נפתלי בנט יוצא הבוקר (שני) נגד הפוליטיקאים החרדים מ'יהדות התורה' וש"ס ואומר כי

בראיון לאלי ביתאן ומנדי גרוזמן ב'כאן מורשת' אמר בנט: "יש לנו ממשלה באמת טובה, כל מרכיבי הקואליציה הם בראש איך עוזרים אחד לשני, הקשר עם נבחרי הציבור מהמפלגות החרדיות הוא קשר מצוין, אני חושב שזו ברכה גדולה מבחינת אחדות של עם ישראל".

בנט התייחס לברית הקודמת שלו עם יאיר לפיד ואמר: "אני אזכיר שאולצתי לברית, כי נתניהו לא רצה את המפלגה שלי בממשלתו, הוא התכוון להשאיר אותנו בחוץ, פעלתי פוליטית מאוד חכם, מה שאילץ את נתניהו להכניס אותנו לממשלה".

"אני מתכוון בממשלה הבאה של נתניהו להיות שר הביטחון, אם הוא לא יהיה - אני מתכוון להתמודד ולהיות ראש הממשלה הבא של ישראל", הצהיר בנט.

על ההבדל בין היחסים לחרדים וללפיד אמר בנט: "אני שותף למפלגות ציוניות באג'נדה הציונית ולמפלגות הדתיות באג'נדה היהודית. כל ישראל אחים. מה שאני לא שותף, זה לשיח שנאה. אם מישהו בונה קריירה על שנאת והכאת החרדים - זה כל כך לא טוב למדינת ישראל".

לדבריו: "אני כן רוצה את שילוב החרדים, אני רוצה לראות מאות אלפי חרדים מקבלים השכלה ברמה הכי גבוהה שאפשר, נכנסים לתעסוקה וברבות השנים גם חלק ניכר משתתף בשירות בצה"ל או בשירות לאומי. אני לא מאמין בכפייה".

על חוק הגיוס המעורר מחלוקת אמר השר: "אם יהיו בעיות זה רק אם מישהו מחפש בעיות. בעשור האחרון כל שנה מספר החרדים שמתגייס גדל, גידול של פי עשרה, אני רוצה לראות חרדים בצה"ל, אבל מרצון לא בכפייה".

בנט חשף את הידוע לכל ואמר כי "אם היום אתה בא לצה"ל ואומר: נא קלוט 30 אלף חרדים, אני אומר לך שצה"ל לא יודע ולא רוצה לעשות את זה, כי זה כשרויות כאלה ואחרות שאין לו, כי זה הפרדה מגדרית בבסיסים, ואז יתנפלו על החרדים 'מה אתם עושים, אתם עושים כפייה דתית, הדתה', יש פה המון מהצביעות".

יו"ר 'הבית היהודי' תקף גם את ראשי המפלגות החרדיות ואמר: "הם רואים את זה, הם רואים את המספרים ואין להם בעיה בעניין הזה, אני לא חושב שמפריע להם דבר בתהליך הנוכחי. אני חושב שהם מאוד יראים מהציבור החרדי, זה מובן, כל נבחר ציבור חושש מהציבור שלו, במובן הזה - הציבור הרבה יותר מתקדם מנבחריו, הציבור החרדי מצביע ברגליים, ואני רואה אותו נכנס להשכלה גבוהה".

לדבריו: "חלקים ניכרים בציבור החרדי רוצים לשמור על הזהות החרדית אבל יחד עם זאת להשתלב בתעסוקה ובחרה הישראלית".

האזינו לראיון המלא באדיבות 'אכן מורשת'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר