אכזבה בירושלים

טראמפ יבריז מטקס פתיחת השגרירות בבירה?

הנשיא האמריקני דונלד טראמפ לא יגיע לטקס פתיחת שגרירות ארה"ב בירושלים בחודש מאי הקרוב - כך דווח בחברת החדשות. בישראל בוחנים תאריך חלופי במהלך הקיץ (חדשות)

(צילום: Shutterstock)

הנשיא האמריקני דונלד טראמפ לא יגיע לטקס פתיחת שגרירות ארה"ב בירושלים בחודש מאי הקרוב - כך דווח הערב (שלישי) בחברת החדשות. בבית הלבן אמרו כי עדיין לא התקבלה החלטה בעניין, אולם בערוץ דווח כי בישראל נעשים מאמצים למצוא תאריך חלופי לחנוכת מבנה השגרירות.

כזכור, לפני כחודש, בראיון לדנה וייס, הביע טראמפ תקווה שיוכל להגיע לטקס בחודש מאי. אולם כאמור, על פי הדיווח כעת, בשל אילוצי לו"ז - בין השאר בשל נושא הפרישה מהסכם הגרעין - טראמפ לא יוכל להגיע לישראל במאי, וכעת נעשים מאמצים למצוא תאריך חדש לטקס, בתקווה שהנשיא טראמפ יוכל להשתתף באירוע.

טראמפ הודיע: ירושלים בירת ישראל

לפני כשבוע, על רקע הכרזת ארה"ב על העברת השגרירות לירושלים, אישרה דוברת משרד החוץ בפראג כי ממשלת צ'כיה בוחנת בחיוב את העברת את השגרירות מתל אביב לירושלים. לדבריה, זה יקרה "בעתיד הנראה לעין". הדוברת אירנה ולנטובה ציינה כי "לצ'כיה יש גישה פתוחה לסוגיית ירושלים, ואנו לא נהפוך אותה לטאבו. עם זאת, באותה העת אנו לא רוצים לעמוד מול עמדת האיחוד האירופי או לבלום דיאלוג עם הפלסטינים".

אתמול (שני) פגש שגריר ארה"ב בישראל דיויד פרידמן עשרות מתנדבים חרדים שהריעו לו בכניסה לכותל המערבי. השגריר חובש הכיפה ביקש לברך את המתנדבים, אך הקדים ושאל: "מי פה אוהב את טראמפ". המתנדבים השיבו בחיוב כשהם מריעים לו בשירת "הוא גדול הוא גדול". פרידמן הוסיף לשאול: "האם אתם יודעים שירושלים היא בירת ישראל?" וזכה לתשואות מהקהל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר