קרב על הטקס

האיום של יולי אדלשטיין על נתניהו ומירי רגב

יו"ר הכנסת אדלשטיין הודיע כי אם נתניהו ינאם בטקס הדלקת המשואות הרי שהוא ואנשי משמר הכנסת ייעדרו מהטקס, ההודעה הובילה לחילופי מהלומות בינו לבין השרה רגב (בארץ)

יולי אדלשטיין (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)

הקרב סביב טקס הדלקת המשואות במלאות 70 שנה לעצמאות מדינת ישראל נמשך, לאור החשש של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כי שרת התרבות מירי רגב פועלת כדי להביא לכך שראש הממשלה בנימין נתניהו יישא נאום בטקס, בניגוד למסורת לפיה רק יו"ר הכנסת נואם.

אדלשטיין הודיע למארגני הטקס כי אם נתניהו או נשיא המדינה ראובן ריבלין ינאמו בטקס, הרי שהוא ונציגי הכנסת כמו גם אנשי משמר הכנסת - לא ישתתפו כלל בטקס.

לפי הדיווח ב'ידיעות אחרונות', אדלשטיין התבטא בשיחות סגורות כי "רגב מתכננת מחטף", ולכן הודיע על כך מראש כדי לא לפגוע בטקס.

השרה מירי רגב התייחסה לדברים ואמרה כי "מצער אותי מאוד שיו"ר הכנסת הופך את הטקס הממלכתי להתנצחות אישית וקטנונית. הר הרצל אינו נחלה פרטית שלו ובכל הכבוד זה לא טקס אישי והעניינים האישיים צריכים לרדת מסדר היום. גם משמר הכנסת איננו המשמר המלכותי של אדלשטיין.

"ההחלטה האם להגיע לטקס היא אך ורק של ראש הממשלה. כפי שהוחלט בוועדת השרים לכבוד חגיגות ה-70 נכון שנשיא המדינה ראש הממשלה וראש מדינה מהעולם ינאמו בטקס. זה יכבד את המדינה את האזרחים ואפילו את הכנסת והעומד בראשה".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הגיב לרגב ואמר כי "טקס הדלקת המשואות הוא טקס של כל אזרחיה של מדינת ישראל ולכן הכנסת, שמייצגת את כל חלקי העם, היא הרשות היחידה שיכולה לתת לכך ביטוי וכך נהוג מקום המדינה.

"צר לי ששרת התרבות מנסה לפגוע בפעם הראשונה בתולדות המדינה בטקס שהוא הביטוי המזוקק והיפה של עם ישראל ושל הישראליות. טקס הדלקת המשואות הוא אחד המסורות היפות והמאחדות שלנו ומי שייפגע בו - יחבל באחד הערכים הישראלים הכי יפים ומרגשים שיש לנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר