לקראת ערב סוער

החלטת בג"צ: גופת הפעוט החרדי שטבע - תנותח

בית המשפט העליון קיבל את בקשת המשטרה ודחה את בקשת המשפחה ואישר לנתח את גופת הפעוט החרדי שנפטר בתחילת השבוע במלון באשדוד • בהעדה החרדית נערכים להפגנות (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
ההפגנות בירושלים, היום (צילום: חיים גולדברג )

במשפחתו של הפעוט החרדי שמת בתחילת השבוע במלון בעיר אשדוד קיוו כי בג"צ יקבל את עתירתם ולא יאפשר את נתיחת הפעוט, אך לאחר דיון ארוך בבית המשפט העליון, נדחתה בקשתם ובית המשפט אישר למשטרה לבצע נתיחה שלאחר המוות בגופת הפעוט בכדי לברר את נסיבות מותו.

החלטת בג"צ צפויה להשפיע על ההפגנות המתקיימות בשעות אלו בירושלים, ו'העדה החרדית' צפויה לקרוא לאנשיה להמשיך בהפגנות המתקיימות ברחובות שמואל הנביא, כיכר השבת ושבטי ישראל בסמוך לכביש דרך בר לב.

עם זאת, בג"צ הורה לבצע את הניתוח בצורה הדרגתית לפי התחייבות המשטרה בנתיחה מקומית ובנוכחות רופא מטעם המשפחה. יצוין כי על פרטי החקירה הוטל צא"פ, כך שלא ניתן להרחיב. מה שכן אפשר לציין זה העובדה כי ההורים של הפעוט עצורים מאז תחילת השבוע ומעצרם הוארך עד השבוע הבא.

השופטים קבעו בהחלטה כי כי נוכח החומר שהתקבל, אין לשלול בשלב זה סיבת מוות נוספת על הסיבה שעלתה מגרסת ההורים, ואין מדובר רק בשאלות שעניינן אופי הטביעה.

השופטים הדגישו כי הם נותנים את דעתם לטענות הנכבדות של הסנגורים עורכי הדין איתמר בן גביר ומשה אלמליח באשר לשמירה על כבוד המת, אלא שבמקרה זה, לשיטתם, אין מנוס, אלא להורות על נתיחה.

עו"ד איתמר בן גביר:" יש להצטער על החלטת בית המשפט העליון שפגע לא רק במשפחה וברגשות הציבור, אלא קודם כל בגופת תינוק בן חודש. ניתן היה, לדעתי, להסתפק בבדיקות אחרות ובחומר החקירה שקיים בתיק. אני סבור שידם של אנשי המכון לרפואה משפטית קלה, והם עורכים ניתוחים למתים אף במקום שאין צורך בכך".

החלטת בג"צ

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר