קוד 8098

כך תדעו האם החמץ באמת יוצר לאחר חג הפסח

חג הפסח מאחורינו, הגיע הזמן למלא את הבית, שוב, במוצרי החמץ. אך יש המקפידים שלא לרכוש חמץ - אלא רק כזה שיוצר לאחר פסח • בפנים: הקוד שיגלה לכם מתי יוצר החמץ (בארץ)

לחמניות (צילום: Zack Wajsgras/Flash90)

חג הפסח מאחורינו, הגיע הזמן למלא את הבית, שוב, במוצרי החמץ. אמנם, כולנו ערכנו מכירת חמץ לגוי, אלפים רבים דרך המכירה של "כיכר השבת", אך ישנם המקפידים ומחמירים שלא לאכול חמץ שנמכר לגוי כדי לא להיכשל חלילה בחמץ שעבר עליו הפסח אם לא נמכר כראוי או החוששים שלא מהני מכירת חמץ בחמץ ודאי כדעת הגר"א והחוז"א, ומחפשים דווקא חמץ שהוכן לאחר חג הפסח.

יש המסתפקים ב"נאפה לאחר הפסח", כאשר המשמעות הינה שהקמח ויתר מרכיבי המוצר נמכרו לגוי אך המוצר עצמו יוצר לאחר הפסח, ויש המהדרים ומקפידים גם על "נטחן לאחר הפסח", או "נאפה מקמח שנטחן לאחר הפסח".

כיצד נוכל לדעת מתי באמת הכינו את המוצר שרכשנו?

האפשרות הפשוטה והאמינה ביותר היא תאריך הייצור המוטבע על כל מוצר. בחלק מהמוצרים תאריך הייצור מופיע בצורה ברורה עם התאריך המלא בו ייצרו את המוצר.

אך ישנם מוצרים שבהם תאריך היצור נכתב בצורת "קוד יצור", המכיל בתוכו מספרים שונים המשמשים את המפעל לצרכי מעקב ובקרה.

השיטה המקובלת היא למספר את כל הימים שבין ה-1 בינואר ל-31 בדצמבר, כשכל יום מקבל מספר עוקב, וכך הוא מצוין בקוד היצור בתוספת השנה.

היום, יום ראשון, 8 באפריל 2018, הוא היום ה-98 מתחילת השנה הלועזית. אם כן, קוד היצור שלו אמור לכלול את הספרות 18-098 - כלומר היום ה-98 בשנת 2018, ואם המוצר יוצר כבר אמש, מיד לאחר צאת החג, אז - 18-097.

לעיתים הקוד כולל רק את הספרה האחרונה של השנה, כלומר "8098", כשה-8 הראשון מסמל את שנת 2018.

יצוין כי במוצרים של מפעלים מסוימים מופיעות לעיתים עוד ספרה אחת או שתיים, כגון 18-098-2, המסמלות את המשמרת או המפעל ואין להן חשיבות לתאריך הייצור לעניין החמץ.

לפי זה, כל המוצרים שיוצרו לפני סוף פסח תשע"ח, הקוד שלהם יהיה עד 8098.

לתשומת לב: ישנם מוצרים שהקוד מסמן את תאריך אריזת המוצר ולא תאריך הייצור ויש לשים לב לכך. בנוסף, מוצרים שיוצרו לפני הפסח עלולים להופיע על המדפים בהמשך הקיץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר