מתיחות גוברת

מי עשה שימוש בנשק כימי בסוריה? מחלוקת

הרוסים טוענים כי מהבדיקות שערכו אסד לא עשה כלל שימוש בנשק כימי מנגד טוענים האמריקאים בתוקף כי זהו דפוס הפעולה הרגיל של הדיקטטור הסורי הידוע באכזריותו (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
פינוי פצועי נשק כימי, ארכיון (צילום: מתוך טוויטר)

המתקפה הכימית בחומס שבסוריה ממשיכה לעורר סערה ומתיחות גדולה בעולם כשהשאלה המרכזית היא האם אסד אכן עשה שימוש בנשק כימי כפי שטוענים המורדים הסורים. על פי דיווחים, עשרות בני אדם נהרגו מתקיפה כימית שבוצעה באזור.

דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס, התייחסה לתקיפה הכימית בפרברי דמשק ואמרה כי "השימוש בנשק כימי תואם את דפוס התקיפה של הנשיא בשאר אסד". סנדרס אמרה עוד כי "הנשיא טראמפ עדיין רוצה להוציא את החיילים האמריקנים מסוריה, אך רוצה לוודא כי אסד יורתע משימוש בנשק כימי נוסף".

כזכור, מוקדם יותר היום אמר כי "אנו בוחנים את המקרה ודנים בו עם ראשי הצבא. נגיע להחלטה משמעותית בנושא ביומיים הקרובים". הוא הוסיף: "אנו נדע אם סוריה, רוסיה, איראן או שלושתן ביחד שעומדות מאחורי המתקפה".

מנגד צבא רוסיה טוען שלא במפתיע כי מבדיקות שנעשו באזור העיירה דומא שבפרברי דמשק לא נמצאו שרידים של מתקפה כימית. כך דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס".

האיומים האמריקאים וההכחשות הסוריות והרוסיות עומדות כולן בצל התקיפה המיוחסת לישראל הלילה. סטפן דה מיסטורה, השליח המיוחד של האו"ם לסוריה, התייחס לתקיפה בשדה התעופה הצבאי T-4 במחוז חומס שבסוריה ואמר כי "ארה"ב וצרפת מסרו כי אינן מאחורי המתקפה, וסוריה ורוסיה טוענות כי ישראל עומדת מאחורי התקיפה". הוא הוסיף כי "ישראל לא הגיבה על הנושא. האו"ם לא יכול לקבוע באופן עצמאי מי עומד מאחורי המתקפה", אמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר