על רקע המתיחות

בגלל תקלה: חיילי מילואים הוקפצו - בטעות

בצה"ל חוקרים את התקלה שהביאה להפעלת חייגן המילואים ולבהלה בקרב מאות לוחמים שהוזמנו בטעות. "מדובר בתקלה שתיבדק. צה"ל מבהיר כי אין כל גיוס מילואים" (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: גפן רזניק דו"צ)

מילואימניקים הוקפצו בטעות לצבא: הבוקר (חמישי), יום העצמאות ה-70 למדינת ישראל, הופעל חייגן גיוס לאנשי מילואים וגרם לבהלה, עד שהתברר כי מדובר בטעות.

מאות לוחמים מאוגדה 98 קיבלו את אותה שיחה מלחיצה בבוקר. בצבא מיהרו להרגיע ואמרו, כי "מדובר בתקלה שתיבדק. צה"ל מבהיר כי אין כל גיוס מילואים".

קריאת הגיוס הטלפונית אירעה על רקע ההסלמה בעימות עם איראן בסוריה מה שהפך אותה ל"הגיונית" ומלחיצה יותר. בשבוע שעבר הותקף בסיס T-4, הממוקם סמוך לעיר תדמור שבמרכז סוריה, ומשמש באחרונה מיליציות שנתמכות בידי איראן. תקיפה זו יוחסה בעולם לחיל האוויר הישראלי. אתמול דיווח "וול סטריט ג'ורנל" כי המטרה שהותקפה הייתה מערכת הגנה אווירית איראנית מתקדמת שהוצבה שם לאחרונה.

על פי הדיווחים הרשמיים, בתקיפה נהרגו לפחות 14 בני אדם, בהם שבעה "יועצים צבאיים" איראנים. רוסיה, סוריה, ארה"ב ואיראן ייחסו את התקיפה לחיל האוויר הישראלי, אולם בירושלים סירבו להתייחס לאירוע. בעקבות אותה תקיפה איימו באיראן בתגובה ואמרו: "נגמרו הימים של פגע וברח. ישראל תקבל תגובה במוקדם או במאוחר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר