תביעה:

האישה ״העלימה״ 90,000 שקל שהוחבאו בדירה

הבעל דרש מהאישה להחזיר לו את הסכום במסגרת תביעה לאיזון משאבים. הוא טען שמדובר בכספים שקיבל ממכירת דירת הוריו אך בית הדין דחה את ההאשמות (משפט)

עו"ד ברוך בן יוסף | כיכר השבת |
הכסף שהוחבא נעלם. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

בית הדין הרבני בחיפה הכריע לאחרונה בטענה יוצאת דופן שעלתה בהליך חלוקת רכוש בין בני זוג. הבעל טען שהאישה גנבה ממנו מזומנים שנותרו לו ממכירת דירת הוריו אותם החביא בכספת ביתם. האישה הכחישה את ההאשמות ובמקביל דרשה חצי מהסכום בטענה שהבעל רוקן את הכספת המשותפת. גרסאות שני הצדדים נדחו בבית הדין.

לפני כשלוש שנים הגיש הבעל תביעת גירושין אליה צירף את ענייני הרכוש. שנתיים לאחר מכן בני הזוג התגרשו ולבית הדין נותר להכריע בחלוקת הדירה המשותפת והכספים.

ביחס לדירה, ששוויה הוערך בכ-1.3 מיליון שקל, הגיעו בני הזוג להסכמה שהאישה תרכוש את חלקו של הבעל.

המחלוקת המרכזית נותרה בנוגע לסכום של 90,000 שקל שהבעל טען שאשתו לשעבר גנבה ממנו. לדבריו, מדובר בסכום שקיבל ממכירת דירת הוריו ואינו נכלל באיזון המשאבים. הוא הסביר שהכסף נעלם מהדירה אף שהחביא אותו בכספת ומאוחר יותר במחבוא בסמוך למזגן.

האישה הכחישה שגנבה את הכסף. לטענתה, הבעל נהג להפקיד בכספת המשותפת בדירה סכומים מסוימים שקיבל מקבלנים ועם הפרידה לקח עמו 90,000 שקל במזומן. לדבריה, מדובר בכספים משותפים והיא זכאית למחצית מהם.

האישה הוסיפה כי לבעל לא נותר סכום כלשהו ממכירת דירת הוריו שכן רוב הכספים שימשו את שניהם לסילוק חובות ולמחיית המשפחה והיתרה שימשה לתשלומים שוטפים לבית האבות של חמותה. האישה הוסיפה כי תשלומים נוספים יצאו מחשבונם המשותף.

הבעל הכחיש שהעביר סכומים כלשהם לבית האבות וטען שאחיו העבירו את התשלומים למוסד מידי חודש.

אין כפל תשלומים

הדיינים - הרב דניאל אדרי (אב"ד), הרב בן ציון הכהן רבין והרב אלעד עלי - דחו את דרישת הבעל להחזר הכספים.

הם כתבו שאם הבעל היה מכניס את הכספים שקיבל ממכירת דירת הוריו לחשבון פרטי, לא היה ספק שהם שייכים לו. ואולם, ניכר שהוא העדיף להעביר חלק גדול מהם לטובת כיסוי המשכנתא של בני הזוג, בתמורה לכך שהתשלומים על בית האבות של אמו יהיו מהחשבון המשותף.

כמו כן, הדיינים דחו את גרסת הבעל שנותר לו סכום מסוים ממכירת הדירה וציינו שהוא הודה שחתם על החוזה מול בית האבות של אמו והוכח שהקבלות על התשלום למוסד נרשמו על שמו.

בהמשך הכריעו הדיינים ביתר המחלוקות בנוגע לאיזון המשאבים. הם קבעו שבהמשך להסכמת הצדדים, האישה תרכוש את חלקו של הבעל בדירה המשותפת, בניכוי סכום של 101,000 שקל בגין חובות הבעל באיזון המשאבים הכולל ותשלום הכתובה.

  • ב"כ התובע: עו"ד משפחה דוד רוזן
  • ב"כ הנתבעת: עו"ד עמוס צדיקה

עורכי דין דיני משפחה • לפסק הדין לחץ כאן

הכותב: עו"ד ברוך בן יוסף, עוסק בדיני משפחה

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

* המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר