הקדים את הצרפתים

בשאר אסד החזיר לצרפת את אות הכבוד

הנשיא הסורי החליט להשיב בעצמו לצרפתים את אות לגיון הכבוד "הצלב הגדול" אותו קיבל לפני כ-7 שנים, זאת לאחר שהצרפתים הודיעו כי ישקלו לשלול את התואר (העולם הערבי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
האות מוחזר לשגרירות רומניה (צילום: משרד החוץ הסורי)

משרד החוץ הסורי החזיר בסוף השבוע לצרפת את אות לגיון הכבוד של נשיא סוריה בשאר אל-אסד. הפעולה בוצעה באמצעות שגרירות רומניה בדמשק, המטפלת באינטרסים הצרפתיים בסוריה.

הצעד הסורי בא לאחר שלשכתו של נשיא צרפת עמנואל מקרון הודיעה בתחילת השבוע על תחילתו של הליך משמעתי לשלילת אות הכבוד מאל-אסד בשל התקיפה הכימית הנוספת שלו נגד אזרחיו. אות לגיון הכבוד הוא העיטור החשוב ביותר המוענק בצרפת. בטקס שנערך בשנת 2001 בארמון האליזה, העניק נשיא צרפת דאז, ז'ק שיראק, לנשיא הסורי הצעיר (שנכנס לתפקידו ביוני 2000) את הדרגה הגבוהה ביותר של עיטור זה – המכונה "הצלב הגדול".

מקור בלשכתו של אסד הבהיר לכלי התקשורת הערביים, כי החזרת אות הכבוד לצרפת באה בשל התוקפנות נגד סוריה, כהגדרתו, בה נטלה צרפת חלק לצידן של ארה"ב ובריטניה.

כזכור, ארה"ב, צרפת ובריטניה תקפו לפני כשבוע מטרות של המשטר הסורי הקשורות לתוכנית הנשק הכימי שלו, וזאת בתגובה למתקפה הכימית שביצע המשטר שבוע קודם לכן בעיר הסורית דומא, אשר הביאה למותם של עשרות אזרחים לפחות ולפציעתם של מאות.

המקור הסורי הבכיר ציין, כי החזרת האות נועדה להבהיר כי אין זה מכבודו של אל-אסד להחזיק באות כבוד של משטר שהינו עבד לארה"ב, תומך בארגוני טרור בסוריה ותוקף מדינה החברה באו"ם תוך הפרה בוטה של הכללים והעקרונות הבסיסיים של המשפט הבינלאומי.

המקור הוסיף, כי תקופת הקולוניאליזם, שעבודם של העמים וההכתבה להם כיצד לנהוג כבר הסתיימה, וכי העם הסורי – שעמד איתן עם צבאו ונאבק בטרור במשך שבע שנים – לא יחוש מפוחד או מאוים מצעדי מדיניות ילדותיים וקלי דעת.

כאמור, אסד העדיף להחזיר בעצמו את האות לפני שיישלל ממנו על ידי הצרפתים כשלב נוסף בהתדרדרות היחסים בין שתי המדינות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר