הקרב על בית שמש

משה אבוטבול מאגף את 'דגל': צפוי לסגור עם הבית היהודי

מפלגת 'הבית היהודי' בבית שמש בדרך להודיע על תמיכה בראש העיר משה אבוטבול, כך נודע ל'כיכר השבת' • בכך, 'דגל התורה' ו'שלומי אמונים' יישארו היחידים שטרם הודיעו על תמיכה (חדשות חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
משה אבוטבול (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

פרסום ראשון: מפלגת 'הבית היהודי' בבית שמש בדרך להודיע על תמיכה בראש העיר משה אבוטבול, כך נודע ל"כיכר השבת". בכך, 'דגל התורה' ו'שלומי אמונים' יישארו המפלגות האחרונות מהקואליציה של אבוטבול שלא הודיעו על תמיכה במועמדותו.

מפלגת 'הבית היהודי' בבית שמש מונה שני נציגים, יו"ר הבית היהודי חיים בן מרגי ורינה הולנדר. המפלגה הצטרפה לקואליציה של אבוטבול באמצע הקדנציה, לאחר שהייתה למעלה משנה באופוזיציה.

בימים אלו ישנם לחצים אדירים בתוך הבית היהודי להודיע על תמיכה רשמית באבוטבול על מנת לא להיות "סרח עודף" במו"מ הקואליציוני כפי שהיה בבחירות האחרונות.

כעת חושף 'כיכר השבת' כי אתמול (שני) נפגשו בכירים בש"ס בירושלים לתאם מול בכירי הבית היהודי בזירה הארצית את ההסכם על תמיכה במשה אבוטבול לראשות העיר.

מלבד זאת, נודע ל'כיכר השבת' כי אבוטבול ישב השבוע במשך שעות ארוכות עם בן מרגי למגעים אחרונים לקראת תמיכתם בו לראשות.

מכתב התמיכה של נשיא המועצת

ב'דגל התורה' - המפלגה החרדית הגדולה בעיר, עדיין לא הודיעו האם יריצו מועמד לראשות העיר או יתמכו באבוטבול. רבנים בכירים בבית שמש המזוהים עם 'דגל התורה' הביעו את עמדתם בפני גדולי ישראל כי המצב הקיים הוא הרצוי, ולא ראוי לגרור את העיר לפילוג חרדי.

מחר, יתכנסו חברי הסניף של 'הבית היהודי' בבית שמש. בכירים בסניף לוחצים להעלות לסדר היום את נושא התמיכה לראשות העיר ולהביא כבר בישיבה הקרובה את הנושא להצבעה.

ג'קי אדרי מבכירי הסניף אומר ל'כיכר השבת' כי "צריך לסגור עם אבוטבול כמה שיותר מהר. הוא המועמד היחיד כעת, במידה ויסגרו קודם עם 'דגל התורה' אנחנו לא נהיה אפילו גלגל חמישי במו"מ הקואליציוני ונקבל רק פירורים".

ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול, סירב להתייחס לפגישות כאלה ואחרות אך מסר ל'כיכר השבת' כי "אני אשמח שכולם יהיו בתוך הקואליציה שלי כפי שכיום הקמתי קואליציה מקיר לקיר. תמיד נוכל למצוא לכולם אפשרות ביטוי. אך כל החלטה בנושא חייבת לעבור את יו"ר התנועה השר אריה דרעי".

בתוך כך, הופץ - ולא בביטאון הבית של ש"ס - מכתב התמיכה של נשיא המועצת ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן בראש העיר משה אבוטבול ובו קריאה לבני התורה שלא להיגרר למחלוקות שעלולים להביא לאיבוד הנהגת העיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר