"דרך ישרה"

זבחים לט' • סיכום הדף היומי עם שאלות לחזרה ושינון

'כיכר השבת' מגיש סיכום קצר וממצה של הדף היומי מסכת זבחים דף לט', שלישי, ח' סיוון תשע"ח, בתוספת שאלות לחזרה ושינון הדף הנלמד, בעריכת הרב ישראל ויינגולד (הדף היומי)

הרב ישראל ויינגולד | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

דף לט

1. המתנות האחרונות. 2. דמים הטעונים יסוד.

  1. דיני שלש המתנות האחרונות שבחטאת שהם אינם לעיכובא 1. הוו כמתנה ראשונה לגבי: חוץ. 2. לילה. 3. זרות. 4. כלי שרת. 5. קרן. 6. אצבע. 7. טעון כיבוס, וראיתו מניתז מן הקרן א"צ כיבוס ומשמע אבל מן הראוי לקרן טעון כבוס. 8. לעשות שיריים. 9. דינם כשיירי הדם לגבי: דבאות אף לאחר מיתה. 10. לא מתירות את הבשר. 11. לא מפגלת. 12. לא פוסל אם נכנס לפנים.

  2. אמרינן בברייתא דדמים הטעונים יסוד טעונים כיבוס ומחשבה מועלת בהן והמעלה מהן בחוץ חייב, משא"כ דמים הנשפכין לאמה. ומפרשינן אהיכא קאי 1. על שיריים ואתי כרבי נחמיה הסובר דמעכבי, ומכאן ראיה לרב פפא דדמים הראויין ליסוד טעונין כיבוס. וקשיא מברייתא דשיריים אין מחשבה מועלת בהן, אלא ע"כ רק מן הראוי לקרן טעון כיבוס אבל הראוי ליסוד א"צ. 2. הברייתא איירי בשאר שלש המתנות שבחטאת ותני ניטענין יסוד, וקשיא דאמרינן שאין מחשבה מועלת בהן. 3. בדמים הפנימיים, והברייתא לא מחלקת בין דמים פנימיים לחיצוניים, משום דאתי כר"נ שסובר דבתרוייהו חייב על הקרבת השיריים בחוץ.

שאלות לחזרה ושינון

  1. דיני שלש המתנות האחרונות שבחטאת (12)

  2. ביאור הברייתא בדמים הטעונים יסוד (3)

לפרטים תגובות והערות: a7653733@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר