"לא טעיתי"

טראמפ: "יש לי זכות מלאה לחון את עצמי"

הנשיא האמריקני צייץ בטוויטר כי יש לו הזכות המלאה להעניק חנינה לעצמו - אך לא יעשה זאת כי "לא טעיתי ולא פעלתי לא כשורה". ג'וליאני: "חנינה עצמית היא צעד לא חכם" (מהעולם)

ריבה רפפורט | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

"יש לי זכות להעניק לעצמי חנינה" - כך אמר היום (שני) נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בציוץ בטוויטר. לדבריו, יש לו את הזכות המלאה לחון את עצמו בפרשת ההתערבות בבחירות הרוסיות - אך לא ינקוט במדיניות זו מהסיבה שלא טעה ולא פעל שלא כשורה.

"כפי שהצהירו כמה מומחים משפטיים, יש לי את הזכות המלאה לחון את עצמי, אבל למה שאעשה את זה אם לא עשיתי שום דבר רע"? צייץ היום טראמפ, והמשיך: "בינתיים, ציד המכשפות הבלתי נגמר, שמובילים 13 דמוקרטים כועסים ומסוכסכים (ואחרים) ממשיך לבחירות האמצע!".

בשונה מדעתו הבטוחה והנחרצת של טראמפ, בחוקה האמריקנית אין שום פסיקה חד משמעית שנותנת לטראמפ את האפשרות "לתת לעצמו חנינה", כך אומרים מומחים משפטיים. אמריקנים רבים מחו על כך שהנשיא נמנע מלהיענש ומעלה טענות לא נכונות.

ג'ארד קושנר, חתנו של טראמפ, מכחיש את הקשר בין הנשיא לרוסיה (צילום ארכיון: C-SPAN)

רודי ג'וליאני אמר אתמול ל-NBC שלנשיא דווקא תיתכן סמכות חריגה לחון את עצמו, רק שצעד זה לא יהיה חכם. אם הנשיא אכן יחון את עצמו, מוסיף ג'וליאני ל-NBC, סיטואציה זו תוכר כ"לא סבירה" ולפי דבריו טראמפ יובל להדחה באופן מיידי. אך שוב, לא פעל נגד החוק ובאפשרותו להעניק לעצמו חנינה כל עוד ירצה.

הנשיא המשיך גם היום את המתקפה נגד רוברט מולר, התובע המיוחד בפרשת ההתערבות הרוסית בבחירות והקשר של הרוסים לקמפיין טראמפ. הנשיא סיכם בטוויטר: "המינוי של התובע המיוחד מנוגד לחוקה לגמרי. למרות זאת, אנחנו משחקים את המשחק כי בניגוד לדמוקרטים אנחנו לא עשינו שום דבר רע!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר