אאא

בין אם בזכות או בחסד (או קצת משניהם), מצאתם את עצמכם בראיון למשרת החלומות שלכם. כעת כל שעליכם לעשות זה לשכנע את המראיינים לקחת אתכם. איך תוכלו להתבלט לעומת כל המועמדים האחרים, בתור אלה שהכי ראויים למשרה?

קודם כל נסו לשים את עצמכם בנעלי המראיינים. המועמדים שהגיעו עד הנה הם המיטב של מי שהגישו מועמדות. אבל את המראיינת לא מעניינות רק היכולות והמיומנויות של המועמדים, והיא מחפשת מישהו שגם נלהב מהתפקיד החדש ומהאתגרים שהוא מציב, ורק מחכה להתחיל לעבוד במלוא המוטיבציה - מישהו שבאמת חושק בתפקיד.

לדעתו של ניק קרוקודילוס, שעובד כמגייס עובדים מקצועי כבר כמעט 40 שנה, ומנהל את אתר asktheheadhunter.com, הנה מה שעליכם לעשות:

פשוט אמרו להם בשיא הרצינות שאתם רוצים את התפקיד. ואמרו זאת כך: "אני רוצה את העבודה הזו".

קרוקודילוס נתן את העצה הזאת לאחרונה בפינה שלו ב-PBS NewsHour. הוא אומר שמועמדים כמעט לא חושבים לומר את זה במהלך הראיון, או שהם רק חושבים על זה, אבל לא אומרים את זה.

אנשים נוטים לחשוב שזה לא מקצועי, לא ראוי או מביך, אך קרוקודילוס מאמין שלומר "אני רוצה את העבודה" - זה בדיוק ההיפך. "בין אם אני מגייס עובדים, מעביר סדנאות או כותב, זוהי אחת מאבני הפינה של המסר שאני מנסה להעביר," כך כותב קרוקודילוס.

מילות הקסם האלה חשובות. עליכם להבהיר למעסיק הפוטנציאלי שאתם רציניים בקשר לקריירה אצלו. המעסיק רוצה לדעת שאתם מוכנים להתחייב, והדרך הטובה ביותר להבהיר לו את זה היא פשוט לומר את זה.

סוזי וולץ', העורכת הראשית לשעבר של ה-Harvard Business Review, מסכימה. היא נותנת כיום עצות קריירה ב-CNBC וחלקה בדיוק את אותה תובנה עם הקהל שלה.

"ישיר מדי בשבילכם? נואש מדי? חושבים שזה יישמע מוזר? החששות לגיטימיים", אומרת וולץ'.

אבל זכרו מה עומד על הכף: משרת החלומות שלכם. הייתם מעדיפים שהמשרה תלך למישהו אחר כי לא היה לכם האומץ לומר את שלכם?

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

וולץ' ממליצה למעשה להוסיף מילה אחרת למשפט הקסם, ולומר: "אני באמת רוצה את העבודה הזאת." וזה בגלל:

• שהיא מביעה רמה מרעננת של כנות – תכונה שקשה להעביר בראיון עבודה קצר.

• היא מראה גם ביטחון וגם צניעות. אתם מראים שאתם לא מניחים מראש שהמשרה כבר בכיס שלכם.

• היא מראה שאתם באמת מעוניינים במשרה. ראיונות יכולים להרגיש רשמיים ונוקשים, אז תראו קצת התלהבות!

"תנו את כל מה שיש לכם, והיו בטוחים, איפשהו לקראת סוף התהליך, שהמראיינים יודעים מה אתם באמת מרגישים," מייעצת וולץ'.