אאא

איוונקה טראמפ, בתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, הודיעה היום (ג') שהיא סוגרת את מותג האופנה הקרוי על שמה - וזאת שנה לאחר שהפרידה את עצמה באופן רשמי ממנו, עם כניסתה לתפקיד יועצת בכירה בבית הלבן, כך מדווח "וול סטריט ג'ורנל".

מכירות המותג שהושק ב-2014 הגיעו לשיאן שנתיים לאחר מכן, עם בחירת דונלד טראמפ לנשיאות. עם זאת, היא זכתה לתהודה שלילית בעקבות מדיניותו והתנהלותו של הנשיא, כולל קריאות להחרמתו. רשתות כמו נורסדטרום, גליט, Jet.com והאדסונ'ס ביי הפסיקו בשל כך את מכירות המותג. לפי חברת Rakuten Intelligence, המכירות נפלו ב-45% באמזון, במייסי'ס, בבלומינגדייל'ס ובזאפוס מאז ב-12 החודשים מאז יוני שעבר.

אביגייל קלם, שהחליפה את איוונקה טראמפ כנשיאת המותג, הודיעה ל-18 עובדיו כי החברה תיסגר. לפי הדיווח, טראמפ החליטה על המהלך בחודשים האחרונים כתוצאה מתסכול, בשל ההגבלות שהוטלו עליה בניהול המותג.

בגד ממותג 'איוונקה טראמפ' (צילום: שאטרסטוק)
בגד ממותג 'איוונקה טראמפ' (צילום: שאטרסטוק)
הגדלה

לפי הודעה שמסרה טראמפ, "לאחר 17 חודשים בוושינגטון, אינני יודעת מתי או אם בכלל אשוב לעסק, אך אני יודעת שבעתיד הנראה לעין אתמקד בעבודה שאני עושה בוושינגטון. כך שקבלת ההחלטה (לסגור את החברה) עתה, היא התוצאה ההוגנת היחידה ביחס לצוות ולשותפים שלה".

לפי קלם, "אנו גאים מאוד במותג שבנינו. חווינו מכירות חזקות מאז הקמת המותג, והן המשיכו השנה עם השקת חטיבת המסחר המקוון הגדלה שלנו השנה. אני יודעת שזו היתה החלטה קשה מאוד עבור איוונקה, ואני אסירת תודה על ההזדמנות להוביל צוות כה מוכשר ומחויב".