"דרך ישרה"

מנחות יא • סיכום הדף היומי עם שאלות לחזרה ושינון

'כיכר השבת' מגיש סיכום קצר וממצה של הדף היומי מסכת מנחות דף יא', שלישי, י' אלול תשע"ח, בתוספת שאלות לחזרה ושינון הדף הנלמד, בעריכת הרב ישראל ויינגולד (הדף היומי)

הרב ישראל ויינגולד | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

דף יא

*קמיצה וחפינה והאיבעיות. *חיסור וייתור במנחה.

א. במעשה הקמיצה מכניס צידי אצבעותיו וחופה שלש אצבעותיו עד שמגיע על פס ידו וקומץ ומשווה ע"י הזרת והגודל, וקמיצה מליקה וחפינה הוו העבודות הקשות במקדש. והאיבעיות 1. קמיצה: הכניס תחילה ראשי אצבעותיו. 2. מן הצדדין של אצבעותיו או של הכלי. 3. מלמטה למעלה דרך גב היד. 4. בחפינה דבעינן שיכניס צידי ידיו ויחפון, ובעי: בחפן בראשי אצבעותיו. 5. מן הצדדים. 6. חפן בשתי ידיו בנפרד ואח"כ קירבן. 7. בדיני הכלי: הדביק את הקומץ בדופן הכלי, האם נחשב שנתן בתוכו. 8. הפך את הכלי והדביק את הקומץ בשוליו, האם בעינן הנחה כתיקנו. ובכולהו תיקו.

ב. דיני חיסור וייתור בשמן ובלבונה 1. ריבה שמנה פסולה, ואיירי בעשרון שהפריש לו שני לוגין, או שנתן בו שמן של חולין או דחבירתה. 2. חיסר לבונתה בעינן שישאר לכל הפחות: לר"מ קומץ, לר"י שתי קרטין ולר"ש קורט אחד. 3. בלבונה הבאה בפ"ע, פליגי האם לכו"ע בעינן שישאר קומץ בסוף או דה"נ פליגי. 4. בלבונה הבאה בבזיכין, לכו"ע בעינן שיהיו שני קומצין אף בסוף. 5. ייתר לבונתה כשירה, אבל מעל שני קמצין פסולה. והקביעות להאסר, במנחה לאחר הקמיצה ובלחם הפנים בסילוק הבזיכין ולא סגי שהגיע זמן הפריקה.

שאלות לחזרה ושינון

א. מעשה הקמיצה והחפינה, והאיבעיות (8)

ב. דין חיסור וייתור בשמן ובלבונה (5)

לפרטים תגובות והערות: a7653733@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר