אאא

קמעונאית האופנה המקוונת אסוס חתכה את תחזית ההכנסות לשנה הנוכחית, על רקע ההנחות הכבדות שהציעה בנובמבר שפגעו ברווחיות.

בחברה דיווחו כי על אף עלייה של 14% במכירות בין ספטמבר ונובמבר, נרשמה "הידרדרות משמעותית" בנובמבר.

לפי הודעת החברה, חוסר הוודאות הכלכלית בשילוב עם ירידה באמון הצרכנים הוביל ל"שיעור הצמיחה הנמוך ביותר במכירות הבגדים המקוונות בשנים האחרונות. כתוצאה מכך, אנחנו מנמיכים את הציפיות".

עוד הוסיפו כי בעוד שהמסחר בספטמבר ובאוקטובר עמד בתחזיות, נובמבר הנחשב לחודש מהותי מבחינת מכירות ומבחינת שולי רווח, היה נמוך במידה משמעותית מהציפיות.

"הייתה פעילות גבוהה של הנחות וקידומי מכירות בכל רחבי השוק. העלינו את פעילות קידום המכירות שלנו גם כן, מה שהוביל להנחות גבוהות יותר", נמסר עוד. "ההנחות הכבדות, בשילוב עם הטמפרטורות הגבוהות באופן חריג לעונה בשלושת החודשים האחרונים הפחיתו את מחיר המכירה הממוצע שלנו (ASP), אך ההנחות הללו לא קוזזו על ידי סלי קניות גדולים יותר". מזג האוויר הרגוע פגע באסוס, שנאבקה למכור את קולקציות הסתיו והחורף שלה. לפי הודעת החברה, מחיר המכירה הממוצע ירד ב-6%, בעוד שסל הקניות הממוצע עלה ב-3% בלבד.

מנכ"ל החברה ניק בייטון ציין כי בתעשיית האופנה נרשמו הנחות בשיעורים חסרי תקדים, בעיקר סביב הבלק פריידי. "זה בהחלט לא משהו שנתקלתי בו בעבר, וזה לאורך כל התעשייה".

עבור שלושת החודשים המדוברים, ההכנסות עמדו על 656 מיליון פאונד, עלייה מ-576.7 מיליון פאונד בתקופה המקבילה אשתקד. מניות החברה צונחות היום בצהריים בלונדון ב-41% על רקע הורדת התחזיות, והגיעו לרמתן הנמוכה ביותר מאז פברואר 2016.

"אם אסוס מתקשה, אז פחות או יותר לכל המניות של החברות הקמעונאיות יש בעיה", סיכם האנליסט ניל וילסון מ-Markets.com. "חברות הסחר המקוון נתפסו כחסינות למשבר, אבל האזהרה שפרסמה אסוס מצביעה על כך שגם הן בסיכון בהאטות מחזוריות".