טיול השכרת רכב בירושלים - אטרקציות היסטוריות בעיר

אנו מודים כי זוהי משימה קשה לבחור רק כמה מן האטרקציות ההיסטוריות בירושלים, אולם לאחר מאמץ, הצלחנו בסופו של דבר לבחור כמה מן האהובות עלינו במיוחד (שיווקי)

kikar.co.il בשיתוף BuyPost | כיכר השבת |
ירושלים (צילום: שאטרסטוק)

טחנת הרוח במשכנות שאננים בירושלים

טחנת הרוח בשכונת משכנות שאננים בעיר הינה אחד מן הסמלים המובהקים ביותר להתיישבות היהודית מחוץ לחומות במאה ה-18. היא הוקמה ביוזמתו של משה מונטיפיורי בשנת 1858, קצת לפני יישוב השכונה עצמה, כדי לספק לתושבים החדשים וליהודי ירושלים קמח במחיר זול. הטחנה עצמה סבלה מקשיים רבים בתפעולה, עד שפסקה לפעול בשנת 1876. התחנה שופצה בשנות ה-30 של המאה ה-19, אולם במלחמת העצמאות הפכה ההגנה את התחנה לעמדה אסטרטגית, שבסופו של דבר גרמה לפיצוצה של התחנה על ידי הבריטים ובעיקר לנזק בלתי הפיך לראשה. לבסוף, התחנה שופצה מחדש בשנות ה-80 של המאה ה-20 ובתוך המבנה פועל מוזיאון, לצד המרכבה ההיסטורית של משה מונטיפיורי המוצבת בסמוך לתחנה.

בית החולים האיטלקי בירושלים

מדובר בבניין יפיפה בסגנון איטלקי-גותי הממוקם ברחוב שבטי ישראל פינת רחוב הנביאים בירושלים. הבנייה התרחשה בשים 1910-1912, והוא תוכנן מראש כדי שידמה למבנים רבים באיטליה האופייניים לימי הביניים. כיום, משמש הבניין את משרד החינוך הישראלי. לבניין ההיסטורי לא ניתן אמנם להיכנס אבל הצפייה בו היא מן הסתם בחינם.

שכונת בית דוד בירושלים

שכונה זו הינה גם כן אחת מן השכונות היהודיות שהוקמו מחוץ לחומות ירושלים במאה ה-18 וליתר דיוק, היא הרביעית שבהן. היא הוקמה בשנת 1873 ובניגוד לשכונות יהודיות אחרות מהתקופה, היא השתמרה באופן כמעט מלא ולכן ניתן להתרשם בה משרידים נדירים של ההיסטוריה, החל מריצוף, שרידי משאבות וכלה בצורת הבתים, החצר וכד'. השכרת רכב היא דרך יעילה ביותר לטייל באזור זה אשר מחוץ לחומות העיר.

בית כנסת החורבה בירושלים

בית כנסת שנבנה עוד בתחילת המאה -18, אולם נחרב ונבנה מחדש כשלוש פעמים, עד לימינו אנו בו שוחזר מחדש ונפתח לציבור בשנת 2010. בית הכנסת ממוקם ממש לא רחוק מהכותל המערבי ברובע היהודי ולכן, מהווה נקודת עצירה לרבים המגיעים לכותל מכיוון הרובע ברגל. לנכנסים למבנה, מומלץ לשים לב לשרידי הקיר המזרחי של בית הכנסת שנותרו כשהיו ובולטים לעומת הקיר המסויד המשוחזר).

מערת צדקיהו

רבים מכירים את הכניסה למערה מהנסיעה בקו 1 בדרך לכותל, אולם הרשו לנו לומר: שווה לעצור! מדובר במערה המלאכותית הגדולה בישראל ושופעת בהיסטוריה, השוכנת מתחת לבתי הרובע המוסלמי בעיר העתיקה. על פי ההערכות, מדובר במערה טבעת וקטנה שהועמקה עם השנים, כדי למנוע את קריסתם של יסודות בתי העיר שהיו מעליה. על פי המסורת היהודית, המערה שימשה כמקום מחבוא ומפלט של המלך צדקיהו, אולם קיימות מסורות המשייכות אותה לימי הבית הראשון. בכל אופן, ע"פ הממצאים הארכיאולוגיים במקום, מדובר במערה שהייתה בשימוש נרחב בימי בית שני ובתקופות מאוחרות יותר לאחריה. ניתן לקבל סיור מודרך במערה, המסביר על השרידים שנמצאו בה ומשמשים עדות לשיטות חציבה וסמלים שהיו נהוגים בעת העתיקה.

על מנת להמשיך ולטייל, כדאי מאוד לבקש מכל סוכנות השכרת רכב ברושורים ודפי מידע עדכניים בנוגע לעוד ועוד אטרקציות בירושלים וסביבתה. היתרון הגדול בשירות השכרת רכב הוא שתוכלו לאסוף את הרכב בנקודה אחת ולהחזירו בנקודה שונה לחלוטין, מה שעשוי להקל מאוד על תכנון הדרך ולהבטיח ניצול מלא של הזמן המוקצב לטיול הכנסו לסניף השכרת רכב בירושלים וצאו לטיול בלתי נשכח!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר