אאא

על פי דירוג חברת FlightStats שאספה נתונים על 40 חברות תעופה בעולם וערכה ביניהן מדרג על פי רמת הדיוק שלהן בשנה החולפת, עולה כי 30% מהטיסות של חברת אל על ב-2018 נחתו באיחור. מה הזכויות של הנוסעים במקרים של עיכובים ואיחורים בטיסות ומתי הם זכאים לפיצוי?

תופעת האיחורים בטיסות עלולה לגרום נזק רב לנוסעים שנאלצים לעיתים לקצר באופן משמעותי את הטיול שלהם או בעיקר כשהם נאלצים לפספס את טיסת הקונקשיין שלהם בשל האיחור. על פי מדרג הדיוק השנתי שנערך לאחרונה בין 40 חברות התעופה הגדולות בעולם, אל על מוקמה במקום ה-32 ולופטהנזה ובריסל איירליינס אחריה כאשר שלושת החברות הצליחו להנחית רק כ-70% מהטיסות שלהן בזמן ב-2018.

"על פי החוק הישראלי", אומר עו"ד אהוד פאי, מומחה לדיני תעופה, הנוסע זכאי לקבל מחברת התעופה מזון, משקאות ושירותי תקשורת החל מהשעה השלישית לאיחור, אם ההמתנה ארוכה יותר וכרוכה בהשייה של לילה, על החברה לספק לינה בבית מלון על חשבונה. אחרי עיכוב של חמש שעות, הנוסעים רשאים לבטל את כרטיס הטיסה או לקבל כרטיס חלופי. בנוסף, הנוסע זכאי לקבל פיצוי כספי החל מהשעה השמינית של העיכוב".

הפיצוי הכספי על איחור אחרי 8 שעות המתנה עשוי לנוע בין אלף ל-3,000 שקל והוא תלוי רק במרחק האווירי ולא במידת הנזק שנגרמה לנוסע. במקרים בהם חברת התעופה מצליחה להוכיח שהעיכוב נגרם בשל נסיבות שאינן בשליטתה, היא פטורה מפיצוי כספי לנוסעים.