אאא

פייסבוק הולכת ומסתבכת בסוגיית הפרת הפרטיות של המשתמשים, ועל פי דיווח של הוושינגטון פוסט שפורסם בסופ"ש, הרגולטורים בנציבות הסחר הפדרלית בארה"ב (FTC) שוקלים להטיל עליה קנס חסר תקדים.

עדיין לא ידוע מה עשוי להיות גודלו של הקנס, אך העיתון דיווח שהוא צפוי להיות "גדול בהרבה" מהקנס בן 22.5 מיליון הדולר שהוטל על גוגל. תיאורטית, ה-FTC יכול להטיל קנס בסך של 40 אלף דולר על כל הפרה, ובמקרה של פייסבוק סיכון פרטיותו של כל משתמש בודד יכולה להיחשב כהפרה מסוג זה. עם זאת, טרם ידוע כיצד יחושב הקנס. פייסבוק סירבה להגיב לידיעה. את תגובת ה-FTC לא ניתן היה להשיג בעקבות השבתת הממשל.

הדיווח בוושינגטון פוסט מדגים כיצד הרגולטורים והמחוקקים בארה"ב בוחנים את פייסבוק מקרוב, ואת האופן בו השערוריות השונות סביב הרשת החברתית יכולות להזיק לא רק למוניטין של פלטפורמה זו או אחרת, אלא לפגוע גם ברווחי החברה המפעילה אותה. במרץ 2018 אישרה ה-FTC שהיא חוקרת את שיטות ההגנה על פרטיות של פייסבוק לאור שערוריית קיימברידג' אנליטיקה, בה מידע של עשרות מיליוני משתמשים הגיעו לחברת המחקר הפוליטי. יש לציין כי ב-2011 חייבה ה-FTC את פייסבוק לחתום על הסכמתה לשמירה על סטנדרטים מסוימים בתחום הפרטיות. פייסבוק עשויה כעת להיקנס אם יימצא שהפרה את אותם סטנדרטים.

קנס השיא על גוגל הוטל בשנת 2012 לאחר שה"וול סטריט ג'ורנל" חשף כי החברה עקפה את הגדרות הפרטיות של הדפדפן ספארי באייפון ובאייפד. לפי התחקיר, היא עשתה זאת במטרה לאסוף נתונים על הגולשים דרך קובצי Cookies. גוגל טענה כי השתמשה בכלים הזמינים בתוך ספארי, עשתה זאת על מנת לספק שירותים למשתמשי גוגל רשומים שביקשו להיעזר בהם, ולא אספה כל מידע פרטי.