איך לבחור מובילים וממה להיזהר לפני הובלת דירה

מי מקוראי הכתבה אינו שמע לפחות על מקרה אחד של סכסוך בין מוביל לבין לקוח. בענף פרוץ כל כך מדובר לצערנו בשגרה יום יומית שבה תקשורת לקויה במקרה הטוב או תרגילים מלוכלכים ותרמיות של ממש, יכולים להפוך את מעבר הדירה שלכם לסיוט גדול (צרכנות, שיווקי)

kikar.co.il בשיתוף BuyPost | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: 123rf)

אז כיצד נזהרים ומה עושים על מנת שתוכלו לעבור דירה בשקט ובאופן מסודר? תשומת לב וניהול נכון של התהליך.

פנינו אל צוות האתר ASK5 המתמחה בהשוואת מובילים מומלצים בישראל על מנת לקבל טיפים לבחירת מובילים.

מהעלאת מחיר פתאומית ועד להיעלמות של המובילים

רשימת התופעות והתקלות שמקורן בהתנהלות פסולה של המוביל או של הצרכן מגוונת. מדובר במקרים שבהם חברת ההובלה בוחרת לפתע להעלות את המחיר בדיוק ביום המעבר – בזמן שאתם חשופים ולא יכולים לעשות דבר כשמצד אחד עליכם לפנות את הדירה הקיימת ומצד שני, כבר לא ניתן למצוא חברת הובלה ברגע האחרון.

לצערנו התקריות אינן מסתיימות כאן וישנם מקרים אפילו גרועים יותר שבאים לידי ביטוי בגנבות ואפילו בהברזות. תחשבו כמה נורא לגלות שהמוביל שקבעתם אתו פשוט אינו מגיע ואינו עונה לטלפונים?

אם חשבתם שכבר אי אפשר לעבור דירה באופן רגוע ובטוח, אתם יכולים להירגע מאחר שלמזלנו, ניתן למנוע את התופעות הפסולות הללו רק אם נקפיד על כמה כללים.

בואו ונדבר דוגרי

אם עד כה הבאנו מקרים שבהם המובילים הם אלה שעשו את הבעיות, זה הזמן להדגיש שלעתים קרובות הצרות הללו מגיעות מחוסר יושרה דווקא של הלקוחות. בעוד שניתן למנוע התנהגות פסולה של המובילים - כפי שנראה בהמשך, אנו חייבים לקחת בחשבון את ההשלכות של המעשים שלנו ולנהוג ביושרה והגינות ביחסינו עם חברת ההובלה.

אנשים רבים שעוברים דירה וסוגרים את פרטי העסקה עם המוביל בטלפון, נוטים לפעמים "לשכוח" פריטים כאלה ואחרים שצריך להוביל. למה אתם מצפים כשאתם לא מציינים שצריך להוביל את האקווריום או שיש לכם סלון פינתי ענק? ברור שכל בעל מקצוע יעלה את המחיר כשתתגלה לו התמונה האמתית.

היו ישרים אך חשוב לא פחות גם לבצע את תהליך התמחור באופן ברור שלא משאיר מקום לטעויות. לעולם אל תסתפקו בהצעת מחיר טלפונית להובלת דירה ובקשו מהמוביל להגיע על מנת לצפות בתכולתה ולבדוק האם ישנם מכשולים שונים כגון רהיטים גדולים במיוחד, מעלית קטנה ואפילו בעיות צפויות עם החניה. רק באופן הזה ניתן יהיה לקבל הצעת מחיר אמינה ומדויקת שלא תשתנה ביום ההובלה ובנוסף, תאפשר למובילים להיערך באופן המתאים ובלי לבזבז זמן יקר. כך לדוגמה יכול להיות שיתברר פתאום שצריך להזמין מנוף או שיש צורך בצוות מובילים מתוגבר וכן הלאה.

השוו חברות הובלה מומלצת מאזור המגורים שלכם

אחת הדרכים הטובות להימנע מהיתקלויות עם מובילים לא אמינים היא להשוות חברות הובלה בעלות חוות דעת חיוביות. תוכלו למצוא חוות דעת אמינות על ידי השוואת מספר מקורות ואתרי אינטרנט ואתרים חברתיים שונים ואם תעשו את זה תוך התמקדות באזור המגורים שלכם, סביר להניח שתוכלו להשיג עסקה טובה יותר במחיר יותר זול.

הסיבה לכך היא היכולת של מובילים מקומיים להגיע אליכם להצעת מחיר ולא לבזבז זמן בנסיעות ועומסי תנועה ביום המעבר – שני דברים מאוד חשובים שיכולים גם להוזיל את הצעת המחיר וגם להבטיח לכם שירות טוב יותר.

השוואת חברות הובלה מתאימות

רבים אינם מודעים לעובדה שלא כל חברת הובלה מתאימה להעברת הדירה שלהם. לצד מוביל בודד או שניים עם טנדר שמתאימים במיוחד להובלות קטנות, ישנן חברות הובלה גדולות ויקרות שמתמחות בהעברת משרדים גדולים. בהעברת דירה אתם צריכים מן הסתם משהו באמצע – חברה שתהיה מקצועית ומורגלת בהובלות דירות מהסוג שלכם. בחירה נכונה תבטיח שלא תשלמו מחיר יקר שלא לצורך ושההובלה תהיה מקצועית – בדיוק כפי שאתם מצפים.

כמו כן מומלץ לגלות יוזמה ולבדוק האם יש צורך בהובלת דירה עם מנוף או בשירות משלים אחר – דבר שכאמור יעזור לכם להיערך באופן טוב יותר כך שהעברת הדירה תתבצע ביעילות.

לחתום על חוזה עם חברת הובלות מבוטחת

בשעה טובה הגעתם אל השלב הסופי. יש לפחות חברת הובלה אחת שנתנה לכם הצעת מחיר טובה ואפשר לתאר את הרושם שהמובילים השאירו עליכם כחיובי. כעת נותר לכם לנקוט בשני צעדים שיבטיחו לכם מעבר דירה מושלם – הראשון הוא לוודא במו עינכם שלחברת ההובלה יש ביטוח הובלות (משא) בתוקף. זהו ביטוח שיוכיח שלפניכם חברה רצינית וחשוב לא פחות – יבטיח שיהיה גוף שיפצה אתכם בכל מקרה של נזק במהלך ההובלה.

דבר נוסף ואולי החשוב מכולם הוא לכתוב את כל מה שסוכם בין הצדדים ולתאר את הובלת הדירה באופן מפורט ככל שניתן תוך מתן דגש לסוג וכמות התכולה שעומדים להעביר, נקודת המוצא, היעד, מספר המובילים בצוות שיגיע אליכם ואת המחיר שנקבע בין הצדדים. בנוסף, מומלץ לכתוב מהם העיצומים במידה שצד אחד אינו עומד בהסכם.

זכרו, אולי מדובר במעט יותר עבודה עבורכם אך זאת הדרך הכי טובה לעבור דירה באופן בטוח וזול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר