אאא

ספוטיפיי פרסמה היום (א') את תנאי השימוש החדשים שייכנסו לתוקף החל מה-1 במרץ הקרוב. על פיהם החברה תחסום משתמשים שיזוהו כעושים שימוש בחוסמי פרסומות באופן גלוי. הכללים החדשים מצהירים במפורש ש"עקיפת או חסימת פרסומות בשירות ספוטיפיי, או יצירה והפצת כלים שמטרתם חסימת פרסומות בשירות ספוטיפיי", עשויים להביא לביטול או השהיה מיידיים של חשבון המשתמש. אם החשבון לא יטופל ספוטיפיי אף הודיעה שתבטל לגמרי את החשבון.

ספוטיפיי כבר נוקטת באמצעים משמעותיים במטרה להגביל חוסמי פרסומות. בדוח של DigiDay שפורסם באוגוסט, דובר של ספוטיפיי חשף שהחברה הכניסה לפעולה "מספר אמצעי גילוי שמפקחים על צריכת השירות, כדי לגלות, לחקור ולטפל במניפולציה מלאכותית של שירות הסטרימינג."

במרץ שעבר דווח שכ-2 מיליון ממשתמשי ספוטיפיי (בערך 2% מכלל בעלי החשבונות בשירות) מתחמקים מפרסומות באמצעות אפליקציות וחשבונות שונים. ספוטיפיי החלה לפעול נגדם על ידי השהיית חשבונות שזיהתה בהם פעילות יוצאת דופן. למשתמשים שזוהו נשלחו אזהרות במייל וניתנה להם ההזדמנות להפעיל מחדש את חשבונותיהם לאחר שמחקו את תוכנת חסימת הפרסומות שלהם.

בכמה מקרים נדירים בהם הבעיה לא טופלה, ספוטיפיי ביטלה לצמיתות את החשבון. תנאי השימוש החדשים, יתנו לספוטיפיי את הסמכות למחוק חשבונות מיידית, וללא אזהרה מראש. מדובר במדיניות יוצאת דופן, ערכה של ספוטיפיי נגזר בין השאר ממספר המשתמשים החודשי שלה. אפילו אם חלק קטן ממשתמשיה אינו מייצר לה הכנסה על ידי פרסומות, הם עדיין שימושיים עבורה בדוחות הרבעוניים.

עם זאת נראה שבחברה החליטו שמוטב לה ללא לקוחות בעייתיים. ההנחיות החדשות מהוות את תחילתה של תקופה מעניינת עבור חברה, כשבכוונתה ליצור רשת פודקאסטים חדשה. בסוף השבוע הודיעה החברה על רכישת חברות הפודקאסטים Gimlet ו-Anchor. בנוסף הדוח הרבעוני האחרון שלה שפורסם גם הוא בשבוע שעבר, הראה שהחברה הציגה, לראשונה ב-13 שנות קיומה, רווח.