אאא

מה עובר על עובדי רכבת ישראל? לפני שעה קלה פרסמה הנהלת הרכבת הודעה חריגה, לפיה "ועד העובדים ממשיך לפגוע בשירותים לנוסעים באמצעות 30 סוגי עיצומים שונים הפוגעים בבטיחות ובשירות".

לפני שבוע הודיע וועד עובדי הרכבת ביחד עם ההסתדרות על סיום עיצומי העובדים, לאחר מהלך שביצעו עובדי הרכבת שבמהלכו הושבתה תנועת הרכבות בארץ למספר דקות. הבוקר מדגישה רכבת ישראל, כי העיצומים ממשיכים.

לפי ההודעה, "המחלה המסתורית" התוקפת את נהגי הקטר ממשיכה להכות, אבל היא רק חלק מהבעיות. במפתיע, כך טוענת הנהלת הרכבת, נהגי קטרים מאבדים את מפתחות הקטר, צוותי עובדים מאחרים בהגעה למשמרות ונהגי קטר מדווחים על עייפות מסתורית בצהרי היום.

בהודעתה מפרטת הנהלת הרכבת מספר סוגי תקלות ובעיות כגון השבתת כלים הנדסיים שמשמשים להנחת תשתיות ותיקונים, שגרמו להנהלת הרכבת להגביל את מהירות הרכבות מחשש לבטיחות הנוסעים. בעתיד, כך מדגישה הנהלת הרכבת, עשויה התנועה בקווים מסוימים לעצור לחלוטין מחשש לבטיחות הנוסעים.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

גם ניסוי רכבות, שאמור להתקיים במנהרת גילון בגליל, שחיוני להפעלת רכבות של סימנס לקו לכרמיאל, נדחה על ידי הוועד. מדובר ברכבות קומותיים המיועדות לשרת את תושבי הצפון, שלעת עתה אינן פועלות.

גם מרכז ההדרכה של הרכבת אינו פעיל, לדברי ההנהלה, ולכן קורסים והדרכות אינם מתקיימים, כמו גם הליווי של טכנאים ברכבות. ובנוסף, סידורי העבודה ברכבת אינם מאוישים, מה שמקשה על הפעלת רכבות ויותר מכך, על הפעלת לוח הזמנים החדש של הרכבת.

בתוך כך מודיעה רכבת ישראל הבוקר על תקלה נוספת בקו המהיר לירושלים, במערכת לחץ האוויר שגרמה לביטול של הרכבת של השעה 07:30 מירושלים וברכבת של השעה 08:01 מנתב"ג. הקו צפוי לחזור לפעילות ב-08:30.