היעדים הזולים והמפתיעים באירופה שכדאי להכיר

יעדים אירופאיים מדהימים שיעניקו לכם חוויה בלתי נשכחת ויספקו עבורכם את התמורה הטובה ביותר עבור הכסף שהשקעתם.קבלו 3 יעדים באירופה שיאפשרו לכם לטייל בחו"לבתקציב נמוך. הכינו דרכונים, יוצאים לדרך! (תיירות, שיווקי)

כיכר בשיתוף אל-על | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

העיר פראג

פראג (Prague), עיר הבירה של צ'כיה. העיר נחשבת ללב הפועם של אירופה. בשונה מערים אירופאיות אחרות, פראג שומרת על המבנים ההיסטוריים בשלמותם, הם מרשימים, צבעוניים ובעלי משמעות היסטורית מקומית - דבר שהופך את העיר למיוחדת במינה.

העיר מחולקת לכמה רובעים-אזוריים: הרובע העתיק, הרובע היהודי, העיר הישנה, העיר החדשה ועוד מקומות מרתקים אחרים. בין האטרקציות של העיר תוכלו למצוא את: כיכר הרדצ'אני (Hradcanské námestí), ארמון שטרנברג (Šternberský Palác), גשר קארל (Karluv most), כיכר העיר העתיקה (Staroměstské náměstí), מגדל אבק השריפה (Prašná brána) ואתרים נוספים ברחבי העיר.

ברובע היהודי (Josefov) תוכלו למצוא אתרים כמו בית הכנסת הישן-חדש (Staranova Synagoga) – מקום יפיפייה ומלא בזיכרונות עתיקים, אשר מלבדו יש עוד ארבעה בתי כנסת, אולם שהוקם לזכרם של היהודים שמתו בשואה, המוזיאון היהודי, בית העירייה היהודי ובית קברות יהודי העתיק ביותר בעולם. בבית העלמין קבור המהר"ל הקדוש. באזור הרובע יש מספר מסעדותובתי קפה עם הכשר מלא. מלבדם, יש בתי קהילה יהודיים בפראג וגם בית חב"ד – כך שאם אתם מחפשים אווירה משפחתית, לאכול ארוחת שבת כשרה ולהרגיש בבית, כדאי להגיע אלהקהילות היהודיות.

טיסות לפראג יוצאות מנמל התעופה בן גוריון, ישנן טיסות ישירות ואם תזמינו כמה חודשים מראש, תוכלו לחסוך עוד כסף.

העיר בוקרשט

בוקרשט (Bucharest), עיר הבירה של רומניה. עיר נהדרת לתיירים שאוהבים לטייל באזורים אורבניים, רחובות יפים ומבנים הבנויים באופן ארכיטקטוני מפואר. הייחודיות של בוקרשט הרומנית הוא השילוב בין המוזיאונים ופסלים שמציגים את זוועות הכיבוש הנאצי, לבין אתרים היסטוריים המשאירים מידי שנה את המבקרים פעורי פה: האטנאום הרומני, כיכר המהפכה, ארמון הפרלמנט, כנסיית מטרופוליטן ואתרים נוספים. בכדי לצלוח את כל האטרקציות, תוכלו להתנייד עם רכבת המטרו שהפכה עם השנים לאופציה היעילה ביותר שחוסכת כסף רב וזמן בפקקים.

העיר מציעה אטרקציות רבות בהן מחירי הכניסה נמוכים מאוד. כמו: ארמון הפרלמנט (Palatul Parlamentului), האתנאום הרומני (Ateneul Roman), המוזיאון לאוספי אמנות (Muzeul Colectiilor de Arta), מוזיאון הכפר הלאומי (Muzeul National Satului), פארק הרסטראו (Herastrau Park‬‬‏) ואתרים נוספים.

בוקרשט חושפת בפני הישראליים את המוזיאון להיסטוריה היהודית (Muzeul de Istorie al Evreilor din Romania) מוזיאון לזכרם של שלוש מאות וחמישים אלף יהודי בוקרשט שנספו בתקופת השואה-באושוויץ. הוא ממוקם על שטחו של בית כנסת ונחשב למפואר מאוד. אם אתם אוהבים לגלות את רזי ההיסטוריה היהודית, זוהי ההזדמנות שלכם להכיר רובד נוסף שלה.

ניתן למצוא ברחבי בוקרשט עוד שלל בתי כנסת המיועדים לתפילות יומיות, בחגים ובשבתות. מלבדם יש בית חב"ד גדול, אליו מגיעים אלפי תיירים ישראלים מכל רחבי העולם, לארוחת ערב, להשתתף בפעילויות הרבות וליהנות מאווירה ישראלית גם באירופה.

העיר אמסטרדם

אמסטרדם (Amsterdam), העיר הבירה של הולנד, היא אחת מבין הערים היפות, הקסומות ויעד תיירותי מוביל באירופה. העיר מציעה תחבורה נוחה, תוכלו לדווש ברחובותיה הצבעוניים המשרים אווירה צעירה. מלבד התחושה הזו, בעיר יש המון מקומות עתיקים שמשתלבים באופן נהדר עם האזורים החדשים והצעירים בעיר.

רוב האטרקציות הפופולריות באמסטרדם ממוקמות במרכז העיר בניהן תמצאו את: כיכר דאם (Dam square), מבשלת הייניקן (Heineken Brewery), שוק הפרחים (Flower Market), מוזיאון ואן גוך (Van Gogh Museum), בית אנה פרנק (Anne Frank House) ומקומות מצוינים אחרים.

אמסטרדם מחולקת לרובעים – הרובע היהודי מציע לתיירים ישראלים-יהודים, בית כנסת פורטוגזי היסטורי הן בחזות שלו והן במאפייני העיצוב שלו. כל מבקרי בית הכנסת מתרשמים לראשונה מתאורה שונה. כל בית הכנסת מואר באמצעות נרות בלבד, מין טקס יהודי מסורתי שמבצעים בכל בית יהודי בישראל. מלבד בית הכנסת, ברובע יש גם סיורים מודרכים בשפה העברית שמלמדים אתכם על ההיסטוריה היהודית של אמסטרדם.

מחפשים לאכול במקום כשר עם ישראלים נוספים? ברחבי הולנד קיימות מספר נקודות יהודיות כמו: בית חב"ד וקהילות יהודיות אחרות, שמציעות לכם להצטרף וליהנות מהמאכלים, הסיורים והאווירה לצד יהודים נוספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר