אאא

צרפת תאסור על נסיעת כלי רכב דו-גלגליים חשמליים על מדרכותיה החל מספטמבר הקרוב. זאת, לאחר שתושבי המדינה הפכו למתוסכלים מכלי הרכב המעמיסים על התנועה באזורים הציבוריים וגורמים לעלייה בתאונות.

פריז, כמו גם ערים נוספות, הפכו לזירת פעולה של אלפי קורקינטים חשמליים מאז הגעתם לשוק לפני כשנה, כאשר מספר חברות מפעילות מערכות שיתוף קורקינטים בבירה הצרפתית. השימוש בהם גרם למתחים מול התושבים, ושרת התחבורה של צרפת אף הודתה בכך שהם גורמים לתאונות.

"הפיתוח של כלי הרכב הללו היה מאוד מהיר ומעט אנרכי. לא ראינו את זה בא, ועכשיו אנחנו מתמודדים עם חוק הג'ונגל", אמרה אליזבת בורן לעיתון לה פריזיאן. "זה נכון גם שאנחנו רואים עלייה בתאונות ובתחושת חוסר נוחות על המדרכות שלנו".

בורן הודיעה שרוכבי הקורקינטים צפויים לקבל קנסות של 135 יורו החל מספטמבר אם ישתמשו בכלי הרכב על מדרכות. "המטרה העיקרית שלנו היא שהולכי הרגל לא יצטרכו לצעוד על המדרכה בפחד", היא אמרה, והוסיפה שהחברות המפעילות את כלי הרכב ביקשו בעצמן הנחיות לשימוש ראוי במוצר שלהן.

חברת הסטארטאפ האמריקאית Lime, שמפעילה רשתות קורקינטים חשמליים בערים שונות ומאפשרת לאנשים לשכור את כלי הרכב שלה באמצעות אפליקציה, נכנסה באגרסיביות לשוק האירופי בשנה האחרונה, וכמוה עשו גם חברות נוספות כמו Tier, Bird, ו-Jump של אובר.

לאחרונה הועלו שאלות באשר לבטיחות השירות, ומוקדם יותר השבוע אף פורסם בארה"ב מחקר שמצביע על שיעור תאונות גבוה במיוחד בקרב רוכבים לא מנוסים. על פי המחקר של המרכז לשליטה ומניעת מחלות ושל מחלקת בריאות הציבור של אוסטין, טקסס, אחד מכל שלושה רוכבים נפצע בנסיעה הראשונה שלו, וכ-63% רכבו 9 פעמים או פחות לפני פציעתם הראשונה.