מותר או אסור?

500 דולר בתמורה לתפילה על כנסיה נוצרית

אברך חרדי שהתפלל בכותל המערבי קיבל פניה מאדם לא יהודי, להתפלל עבור כנסיה נוצרית שתצליח והעניק לו 500 דולר. כעת, שואל האברך האם מותר לו להשתמש בכסף (מעניין)

שאול כהנא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

אדם שאינו יהודי ניגש אל אברך חרדי שעמד והתפלל בכותל המערבי וביקש ממנו להתפלל על חבירו הכומר שיש לו כנסיה נוצרית ואין בה מספיק משתתפים והוא רוצה שיתפללו עליו שיבואו יותר אנשים לפקוד את המקום.

להפתעת האברך, המבקש מסר לו בתמורה סך חמש מאות דולר. האברך לקח את הכסף אך לא התפלל על הכנסיה הנוצרית ושיגר את המעשה אל הקובץ התורני 'וישמע משה' ושאל האם מותר לו להשתמש בכסף שקיבל מהגוי.

גדולי הפוסקים בדורינו נחלקו כיצד להכריע לאותו אברך האם מותר לו להשתמש בכסף והאם פעל כהלכה כאשר לקח את הכסף מהאדם הנוצרי.

הגאון רבי יצחק זילברשטיין הכריע כי היה אסור לאברך להסכים לקחת את הכסף כי בעצם הדבר שלקח את הכסף הוא מודה שיש להתפלל להצלחת כנסיה נוצרית והלכה למעשה הורה כי אין ראוי להנות מהכסף שהגיע לידו באיסור.

הגרמ"ש קליין והגרי"מ שטרן פסקו שאין חשש איסור בדבר, ואין לחוש לאיסור גזל עכו"ם, שהרי אפילו טעות עכו"ם מותרת, ובודאי במקרה זה שהאברך לא התחייב להתפלל אלא קיבל את הכסף בשתיקה.

הגרש"א שטרן פסק כי מותר לאברך להשתמש בכסף רק לדברים שאינם לדבר מצוה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר