"דרך ישרה"

בכורות כט • סיכום הדף היומי עם שאלות לחזרה ושינון

'כיכר השבת' מגיש סיכום קצר וממצה של הדף היומי מסכת בכורות כט', חמישי, יא' אייר תשע"ט, בתוספת שאלות לחזרה ושינון הדף הנלמד, בעריכת הרב ישראל ויינגולד (הדף היומי)

(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

דף כט

*הנוטל שכר. *החשוד על הדבר.

  1. דיני הנוטל שכר 1. לדון ולהעיד דיניו בטלים, דילפינן ממשה שהיה בחנם, והתלמיד מחוייב ללמוד אפילו בשכר ואח''כ ילמד לאחרים בחנם. 2. להזות ולקדש לא חל, וזהו על מעשה ההזאה והקידוש אבל בשכר הבאה ומילוי חל ולכן מקודשת. 3. מותר לשלם מה שהפסידו, כגון שכהן נטמא בהליכה בבית הפרס דרבנן ולכן אינו יכול לאכול תרומה, ומותר להרכיבו על החמור ולתת שכרו כפועל בטל.

  2. דין החשוד על הדבר 1. החשוד להטיל מום בבכור אסור לקחת ממנו בשר צבי דמיחלף בעגל, ועורות אם אינם עבודין ור''א שרי בשל נקיבה, צמר מלובן וצואי אסור, אבל טווי ובגדים שרי דמכיון שטרח בהם ש''מ שהם של היתר. 2. בשביעית אין לוקחין ממנו פשתן אפילו מסורק, ושרי טווי ואריג. 3. המוכר תרומה בתור חולין, לר''י אסור לקנות ממנו מים ומלח, ור''ש אוסר רק מה שיש עליו זיקת תרו''מ לאתויי קרבי דגים. 4. טבח מכר חֵלב הכליות בחזקת חלב הכנתא שהוא טהור, קנסוהו מלמכור אפילו אגוזים וכר''ש, מכיון שמגרה בזה את התינוקות ומביאים לו את החלב האסור.

שאלות לחזרה ושינון

  1. דיני הנוטל שכר (3)

  2. דיני החשוד על הדבר (4)

לפרטים תגובות והערות: a7653733@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר