קחי אותו לאט את הזמן:

אפיון שלבי ההיריון השונים וכיצד לעבור אותם בשלום

הגיע הרגע הנכסף והבדיקה מראה שני קווים? סוף סוף! אולי נדמה לך שהגעת לקו הסיום, אבל למעשה ההרפתקה רק מתחילה (הריון ולידה)

אילוסטרציה (צילום: פיקסלס)

את עומדת בפתחה של תקופה שיש בה התרגשות בשמחה לא פחות משיש בה אתגר, חשש ואי וודאות. כל אישה חווה את תקופת ההיריון בצורה אחרת שכן בסופו של דבר, מה שמתרחש בגופך ונפשך בפרק הזמן הזה הוא דבר אישי וסובייקטיבי. אך אף על פי זאת, ניתן לאפיין כל שלב בהיריון באופן כללי. לכן, גם אם בסופו של דבר תחווי את ההיריון שבצורה אחרת ממה שיתואר בכתבה, לפחות תדעי למה לצפות. כמו כן, בכל שלב שתאבדי את הספירה תוכלי להתמצא מחדש באמצעות מחשבון הריון ברשת.

הטרימסטר הראשון- עד לשבוע 14

החגיגה התחילה. תקופה זו מאופיינת בתחושת עייפות, חולשה ותשישות, לצד בחילות, הקאות ורגישות מוגברת. זוהי אחת התקופות המאתגרות במהלך ההיריון, שכן תופעות אלו מופיעות לעיתים באינטנסיביות שלא היית רגילה לה עד כה.

ארוחות קטנות וקלות יכולות לסייע בהתמודדות עם הבחילות, אך קחי בחשבון שאלו הן תופעות טבעיות שלקראת סוף הטרימסטר יחוו בפחות עוצמה ובתדירות נמוכה יותר- יש תקווה. כמו כן, בתקופה זו ייתכן ותחווי צורך לללכת להתפנות לעיתים קרובות- אל תתאפקי! בסוף הטרימסטר, לצד ההקלה בבחילות, השינויים בגופך יחלו לבלוט.

הטרימסטר השני- שבוע 14-25

תקופה זו נחשבת לתקופה הקלה ביותר בהיריון, שכן בתקופה זו תחושי פחות כבדה, מותשת ועייפה. בנוסף, תקופה זו מאופיינת בחשקים עזים למזונות משונים. אל דאגה, החמוצים עם הריבה? זה יעבור. זו תקופה טובה להתחיל ולהתעניין בקורסי הכנה ללידה.

בנוסף, על אף שתקופה זו מאופיינת בעלייה ממוצעת של 11-13 ק"ג, את מרבית המשקל סביר שתצברי בחצי השני של ההיריון.

בתקופה זו יציבת השלד משתנה: ייתכן ותחושי כאבי גב תחתון בעקבות גדילת הבטן והצטברות המשקל בחלקו הקדמי של הגוף.

כמו כן, ייתכן ותחווי הקשתה בגן התחתון בעקבות בליטת האגן החוצה. בשלב זה, כמו בכל שלב בהריון- מומלץ לעסוק באופן קבוע בפעילות גופנית רכה ומותאמת, שתסייע בהנעת האנרגיה בגוף ובחיזוק השרירים באופן הדרגתי לקראת הלידה.

הטרימסטר השלישי- שבוע 28-41

את בקו הסיום! יש שיגידו שזו התקופה המאתגרת ביותר בכל מהלך ההיריון, ויש בזה אמת: אם חשבת שחווית את שיא אי הנוחות עד כה, חלק זה בהיריון יוכיח לי כך את טועה. חלק מן התופעות האופייניות לשלב זה מופיעות ביתר שאת: מערכת העיכול מתערערת ויכולות להופיע צרבות, עצירויות וטחורים, ולעיתים מופיעות דליות ובצקות ברגליים. אבל היי, בסך הכל הן נשאו בכל המשקל הזה עד עכשיו מבלי להתלונן (מצד שני, אל תתעלמי מבצקות בידיים או בפנים שכן הן עלולות להיות סימפטום של רעלת היריון). תנועות העובר מגיעות לשיאן, מה שיכול לגרום לשינה חלשה יותר בלילה ובעקבות כך לתשישות מוגברת.

שבוע 40 חלף ועדיין לא ילדת? יש עוברים שאוהבים לקחת את הזמן, לא נוח ככל שזה יהיה. הקפידי להיבדק מידי יומיים בדיקה מקיפה הכוללת בדיקת מוניטור, מדידת לחץ דם ובדיקת אולטרסאונד. זהו השלב הקריטי ביותר ויש לעבור אותו עם יד על הדופק (שלך ושל העובר כאחד) בכדי לאתר ולמנוע מבעוד מועד סיבוכים אפשריים המחייבים לפתוח בתהליך זירוז לידה. החל משבוע 40 מתחיל תהליך של "הזדקנות" השיליה ובמידה ולא התפתחה לידה באופן טבעי עד סופו של שבוע 42 מקובל לבצע זירוז כדי להביא לסיום ההיריון במינימום נזקים.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר