האיחוד בשמאל

התגובה של סתיו שפיר: "נראה כמו רשימת סידורי עבודה"

ח"כ סתיו שפיר, יו"ר המפלגה הירוקה, שנותרה מחוץ להסכם הריצה המשותפת בין מפלגות 'העבודה', 'גשר' ו'מרצ', מגיבה לאיחוד ואומרת כי זה "נראה כמו רשימת סידורי עבודה" (בארץ)

ח"כ סתיו שפיר (צילום: Hadas Parush/Flash90)

האיחוד בשמאל: ח"כ סתיו שפיר, יו"ר המפלגה הירוקה, שנותרה מחוץ להסכם הריצה המשותפת בין מפלגות 'העבודה', 'גשר' ו'מרצ', מגיבה הבוקר (שני) לאיחוד ואומרת כי זה נראה כמו סידור עבודה.

"בוקר לא פשוט", פתח שפיר את תגובתה. "בשנים האחרונות פעלתי מבוקר עד ערב למען איחוד גדול בשמאל. אבל האיחוד הגדול אמור להיות איחוד של שינוי ושל תקווה. חיבור שמבוסס על הערכים המשותפים, ועל הנכונות להילחם עבורם, ושפורץ את המסגרות הישנות כדי לשים את המחנה שלנו שוב על המפה".

לדברי סתיו שפיר, "אסור שהחיבור הזה יהפוך לוויתור. ויתור על המאבק לצדק חברתי ולצדק סביבתי, ויתור על המלחמה בשחיתות, ויתור על המאבק לזכויות אזרח, לשותפות יהודית ערבית. אלה הערכים שהתחייבנו להילחם בעבורם כשהקמנו את המחנה הדמוקרטי, ושאני וחבריי בתנועה הירוקה עושים למענם לילות כימים".

שפיר, עקצה את האיחוד בין העבודה ומרצ ואמרה כי "איחוד שנראה כמו רשימת סידורי עבודה רק מרחיק את הציבור מהפוליטיקה, בזמן שהמשימה הכי חשובה שלנו היום במחנה שמאמין בישראל - זה לבנות את האמון מחדש. להציע חזון חדש, להציע דרך מרגשת".

שפיר מודיעה על ריצה עצמאית. ארכיון (צילום: דוברות)

"אני מודה לאלפים שמציפים אותי בשעות האחרונות בתגובות של חיבוק ותמיכה, גם אם חלקן מעורבות בעצב", הוסיפה שפיר, "אל תיעצבו. אנחנו ממשיכים בכל הכח. בימים הקרובים אפגש עם התומכים והתומכות שלנו, פעילי הירוקה, כדי להחליט לאן מועדות פנינו. אני מבטיחה לעשות מה שעשיתי מהרגע שהצטרפתי לפוליטיקה: הכל כדי להחזיר את אמון הציבור במחנה שלנו, להחזיר את האמון בפוליטיקה של ערכים ועשייה. הכל כדי שלערכים שאנחנו נלחמים עליהם יהיה מקום בכנסת".

כפי שפורסם הבוקר, יו"ר העבודה-גשר, עמיר פרץ, ויו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, סיכמו הלילה על התמודדות משותפת של מפלגות 'העבודה' - 'גשר' - 'מרצ', בבחירות הקרובות לכנסת ה-23, תחת פתק משותף באותיות "אמת".

"פרץ והורוביץ מתכוונים לתת דגש על בשורת האיחוד המשמעותי ועל התקווה לשינוי פוליטי שיהיה הלב החברתי והמצפן המדיני של הממשלה הבאה לאחר סיום עידן נתניהו", נמסר מטעמם של השניים.

השניים סיכמו כי במקום הראשון יוצב עמיר פרץ, במקום השני אורלי לוי אבוקסיס - שכזכור החלה את דרכה הפוליטית במפלגת "ישראל ביתנו" - ובמקום השלישי ניצן הורוביץ. עוד סיכמו השניים כי סתיו ספיר, שערקה ממפלגת 'העבודה' ל'מחנה הדמוקרטי' בבחירות האחרונות - תישאר בחוץ.

בסיכום בין הצדדים, כך יראו המיקומים ברשימת השמאל המאוחדת: 1. העבודה - עמיר פרץ; 2. העבודה / גשר - אורלי לוי; 3. מרצ - ניצן הורוביץ; 4. מרצ - תמר זנדברג; 5. העבודה - איציק שמולי; 6. העבודה - מרב מיכאלי; 7. מרצ - יאיר גולן; 8. מרצ - אילן גילאון; 9. העבודה - עמר בר לב; 10. העבודה - רויטל סויד; 11. מרצ - עיסאווי פרג'.

צוותי המו"מ מטעם מפלגת העבודה הם השר לשעבר, אופיר פינס-פז ומזכ"ל מפלגת העבודה, ערן חרמוני ומטעם מפלגת מרצ: תומר רזניק, מזכ"ל מרצ ודרור מורג. מהמפלגות נמסר כי "הצוותים יסיימו בקרוב את גיבוש ניסוחי ההסכם הסופיים, יחד עם הנספחים כדי להכינם לחתימת באי הכח ומורשי החתימה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר