מה חשוב לבדוק לפני שמזמינים מדביר?

גיליתם גללים של עכבר? זיהיתם קן צרעות שהתנחל על המזגן? חושדים שיש פרעושים בחצר? זה הזמן לחייג למדביר ולהיפטר מהבעיה. אך כיצד מבדילים בין מדביר מקצועי למדביר חסר ניסיון? מה חשוב לבדוק לפני שמזמינים הדברה? ומה עושים כשההדברה לא צולחת? (הדברה, מקודם)

מדביר מקומי מנוסה הוא אדם ששולט היטב בסוגי המזיקים המקומיים (צילום: freepik)

הגדרת תפקידו של המדביר

המדביר הוא בעל מקצוע שהוכשר והוסמך להתמודד עם קבוצת בעלי החיים המזיקים לאדם, החי והסביבה. בהתאם לסוג המזיק התוקף ומאפייני המקום, הוא יחליט על דרך הפעולה הטובה ביותר למיגור המזיקים ולרשותו מגוון רחב של חומרים ואמצעים בהם יוכל להשתמש. באפשרותכם להזמין מדבירים בכל הארץ, כאשר מדביר מקומי מנוסה הוא אדם ששולט היטב בסוגי המזיקים המקומיים (למשל באזור הדרום ישנם מיני עקרבים ייחודיים, בעוד שאחת הבעיות הנפוצות ביותר במרכז הארץ היא חולדות החוף המתגוררות באזור) ויודע כיצד לנטרל אותם לטווח הארוך ביותר.

ההכשרה המקצועית של המדביר

כל אדם שרוצה לספק שירותי הדברה, נדרש לעבור לימודים והכשרה מטעם המשרד להגנת הסביבה, בסיומם יקבל תעודה ורישיון מקצועי. רישיון זה חשוב ביותר, מאחר ובתהליכי הדברה רבים ישנה מעורבות של חומרים כימיים מסוכנים ורעילים. המדביר חייב לדעת כיצד להשתמש בצורה מדויקת בחומרים אלה, איך ומתי ולהכיר במקביל את כל הפתרונות הירוקים שעשויים לשמש כאלטרנטיבה, בייחוד במקומות שבהם שוהים ילדים קטנים ובעלי חיים.

בנוסף, הרישיון מבדיל את המדבירים המקצועיים מגופים אחרים שמציעים שירותים כמו חיטוי קורונה או ריסוס נגד נמלים, שמסתמכים על שיטות מקובלות אך אינם מסוגלים לפתור בעיות מורכבות או להימנע במאה אחוזים מפגיעה ברכוש ובבריאות.

איך למצוא מדביר באזור שלכם?

כפי שקראתם, אפשר למצוא מדבירים בכל הארץ, אך חשוב להתמקד בבעל מקצוע שנמצא באזור מגוריכם. הסיבה היא גם בשל השליטה במזיקים המקומיים, אך גם בשל הצורך במהירות הגעה למקום, בייחוד אם מדובר במזיק החשוד כמסוכן כמו עקרב, נדל ואפילו עכביש.

כאשר המדביר מגיע למקום, עליו להופיע בלבוש מקצועי הכולל חליפה, משקפי מגן, כפפות ומסיכה ולהציג לכם את התעודה והרישיון המקצועיים שלו. אל תאפשרו לשום מדביר לפעול לפני שהוצג לכם אישור מתאים.

דרך נוספת תהיה ההתרשמות האישית מהאדם שעמו אתם משוחחים בטלפון. אם מדובר במדביר ששואל שאלות חשובות, שמבקש מכם לבדוק דבר מה על מנת לזהות מראש את סוג החרק (ויקצר בפועל את זמן ההדברה שחלק גדול ממנו מוקדש לזיהוי סוג המזיק המדויק) ושמסביר לכם מהן האפשרויות להרחקה והדברה של מזיק מסוים, הרי שאפשר ללמוד מכך על ניסיונו וגם על תודעת השירות שתהיה ככל הנראה ברמה טובה.

האם הכסף הוא פקטור?

עלויות ההדברה נובעות משיקולים לגבי מורכבות ההדברה, גודל השטח ושיטת ההדברה הנבחרת. אם יש לכם ספק, מומלץ להשוות מחירים מול מספר מדבירים אך אל תזמינו לעולם את בעל ההצעה הזולה ביותר, כל עוד מדובר במדביר מנוסה מאוד שבדקתם את ההסמכה וההמלצות לגביו. בנוסף, ישנם מדבירים שמספקים אחריות למקרים של חוסר הצלחה, אם כי מדביר מנוסה מאוד יסביר לכם מראש על מקרים שבהם ההדברה תצריך יותר מסבב אחד כדי לנצח את המזיק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר