חימום תת רצפתי על מים או על חשמל?

כל מי שמעוניין להתקין בבית שלו מערכת חימום מתחת לרצפה, מערכת שתאפשר לו ליהנות מרצפה חמה ונעימה בכל פעם כשהוא דורך עליה, ובכלל מאוויר חם בחדר, צריך לשאול את עצמו, איזה סוג מערכת הוא רוצה לקנות (צרכנות)

אילוסטרציה (צילום: דפו)

אומנם קיימים סוגים שונים של מערכות, אך למעשה רובן מתבססות על שתי אופציות, מים או חשמל. זו השאלה שכל אחד אשר מעוניין לרכוש מערכת חימום תת רצפתי, צריך לשאול את עצמו, איזו מבין שתי האופציות מתאימה לו יותר.

לפני שנציג את שתי האופציות של מערכות חימום רצפתי ונסביר איזו מביניהן עדיפה, חשוב להסביר שתי נקודות מהותיות:

נקודה ראשונה, ברגע שבוחרים סוג מערכת מסוימת ומתקינים אותה, אי אפשר לחזור אחורה ולשנות. כלומר, הבחירה שלנו תלווה אותנו כל זמן שאנחנו מתגוררים במבנה. אם נרצה לשנות את סוג המערכת, נצטרך לעשות שיפוץ, להרים את הריצוף ולהחליף את המערכת.

נקודה שנייה, ברגע שאנחנו רוצים להתקין מערכת חימום תת רצפתי, עלינו לשאול את עצמנו, איזו מערכת תהיה זולה יותר, איזו מערכת אפקטיבית, פרקטית ובטוחה יותר לשימוש. אלו הפרמטרים העיקריים שיכולים וצריכים להשפיע על הבחירה שלנו.

מה זו מערכת חימום תת רצפתי שפועלת על מים

מערכת חימום תת רצפתי שפועלת על מים, מבוססת למעשה על צינורות אשר מותקנים מתחת לרצפה, בהם עוברים מים חמים, בטמפרטורה קבועה, אשר ניתנת לשליטה על ידי דיירי הבית, במסגרת אמצעי הניהול של המערכת.

חימום המים מתבצע על ידי שתי שיטות, השיטה הראשונה היא משאבת חום, שבדומה למדחס למזגן (רק כפי 2 מגודלו) שואב אוויר מבחוץ ומחמם את המים שבצינורות. והשיטה השניה היא באמצעות מערכת גז (יונקרס) שהוא בעצם תנור ששורף גז ובאמצעות החום שנוצר מחמם את המים שבצינורות. חימום על בסיס מים בין אם מדובר במשאבת חום או במערכת גז הרבה יותר חסכונית וצורכת פחות אנרגיה.

החסרונות שלה, התקנתה עולה הרבה יותר כסף ממערכות חימום חשמליות, כמו כן עלויות השימוש, קרי מים, יכולות להיות גבוהות מאוד, וכן עלול להיווצר בלאי כתוצאה מאבנית ושחיקה. זאת למרות שבמערכות המתקדמות, אלו שנמכרות היום, זה פחות נפוץ.

מה זו מערכת חימום תת רצפתי שפועלת על חשמל

זו מערכת שפועלת על צינורות אשר כוללים גופי חימום מתחת לרצפה, ומפיצים חום בכל החדר, באמצעות הדלקת המערכת. מדובר על גופי חימום מתקדמים ומבודדים, אשר מספקים אוויר חם ונעים שעולה כלפי מעלה.

היתרונות של המערכת, היא מאוד יעילה, פועלת בצורה פשוטה ונוחה.

החסרונות שלה, תהליך ההתקנה עלול להיות מסובך, הוא דורש ידע וניסיון, חשוב להתקין את המערכת עם אמצעי בידוד שונים, יש צורך להתקין אמצעי ריצוף, וחשוב למקם תרמוסטטים בכל חדר. מעבר לכך, מדובר בעלויות גבוהות, הן של התקנה והן של צריכת חשמל (למרות שעדיין העלויות נמוכות ביחס למערכות אחרות).

מה עדיף? בגדול, שתי המערכות אופטימאליות, צריך לבחון איזו מערכת תתאים לאופי המבנה, לגודל שלו וכן לכמות הדיירים שאמורים ליהנות מן המערכת במבנה.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר