הצעת חוק חדשה

האם הבנקים יעבירו את המשכנתא עבורנו?

על פי הצעת החוק החדשה של ח"כ יעקב אשר ומיכאל ביטון, הבנקים יעבירו את המשכנתאות מבנק לבנק בהליך מקוון, והלקוחות יגיעו לחתימה בסיום ההליך בלבד (פיננסי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
חה"כ יעקב אשר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בהצעת חוק חדשה שמעלה חה"כ יעקב אשר (יהדות התורה) ויו"ר ועדת הכלכלה חה"כ מיכאל ביטון (כחול - לבן), מוצע כי לוקחי משכנתאות יוכלו לעבור מבנק לבנק וזאת מבלי לעבור הליך של הוצאת משכנתא חדשה, ומבלי לעבור הליך בירוקרטי כבד.

על פי ההצעה, בעלי משכנתאות שירצו לעבור בנק, יפנו לבנק אליו הם רוצים לעבור והבנק יבצע את ההליך מול הבנק בו נמצאת המשכנתא הקיימת שהם לקחו, כשהלקוח יצטרך להגיע לבנק בשלב החתימה הסופית בלבד.

ההצעה מבוססת על רפורמת הניוד הקיימת בתחום העו"ש, לפיה לקוחות המעוניינים לעבור בנק יוכלו להעביר את חשבונם בהליך מקוון, כשהם יכולים להעביר את כל ההרשאות לחיוב חשבון, צ'קים, ני"ע, פעילויות בכרטיסי חיוב בנקאיים וחוץ בנקאיים והוראות קבע ושאר פעולות העו"ש.

המהלך שמציעים חה"כ אשר וביטון, צפוי להגביר את התחרות על הצרכנים, לחסוך בירוקרטיה, ולהפחית את העמלות הקיימות בשוק. על פי הנתונים כיום, רק כ-20% מהמשכנתאות בישראל ממוחזרות כש-15% מהן ממוחזרות בתוך הבנק ורק 5% בלבד מועברות לבנק אחר, למרות שבכ- 70% מהמשכנתאות ישנה כדאיות כלכלית לבצע הליך של מיחזור.

אם הצע"ח תאושר ותיכנס לתוקף, יידרש בנק ישראל לערוך התאמות ושינויים רבים במערכת הקיימת. בדיון בוועדת השרים לחקיקה שנערך הבוקר, (ראשון) סוכם על דעת יוזמי החוק לקבל את בקשת האוצר לבחון את דרכי היישום של היוזמה המהפכנית, ולהמתין שלושה שבועות בטרם תעלה הצעת החוק להצבעה במליאת הכנסת.

ל'כיכר' נודע כי בוועדת השרים לענייני חקיקה, נדחתה הצעת החוק בשלושה חודשים בהסכמה משותפת בין הצדדים, מתוך רצון להגיע לחקיקה שתחוקק דרך משרד האוצר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר