מבצעים - מחוץ לתחום

הקיץ פה, החתונות בפתח: איך תחסכו בעלויות? • צפו

רגע לפני שבועות, וכשאולמות וגני האירועים נערכים לשמחות רבות, בקרב משפחות רבות ישנה דאגה מהקשיים הכלכליים שיכולים להיווצר • נציגת "פעמונים" עושה לכם סדר (ארץ, TV)

רפאל כהן | כיכר השבת |
שרון לוין באולפן 'כיכר' (צילום: אברומי לינשה, כיכר השבת)

ל"ג בעומר חלף עבר לו, וממש מעבר לפינה כבר מחכה לנו חג מתן תורה, חג השבועות, מה שאומר שעונת החתונות בפתח. יש רבים שעבורם תקופה זו היא רק מקור לכאבי ראש וללחץ מההשפעות הכלכליות, בין אם מדובר בחתונה שהם המארגנים או במצב שהם המוזמנים, אז הבאנו לתוכנית "הכלכלית" מומחית שתעשה לכם סדר: שרון לוין, מנהלת ההסברה של ארגון "פעמונים", להתנהלות כלכלית נכונה.

לוין, שבארגונה מסייעים למאות זוגות, פנתה קודם אל המשפחות המארגנות חתונות עבור ילדיהן, או לחילופין צעירים המממנים את חתונתם בכוחות עצמם, וביקשה להיערך להוצאות כבר כמה חודשים מראש: "ההמלצה שלנו ל'איך להימנע ממינוס' היא להתנהל לפי תקציב - לבדוק מה ההכנסות וההוצאות שלי, מה בכל זאת הצלחתי לחסוך והאם אני במינוס קטן. צריך לחשוב מה כל ההוצאות כוללות, כי זה סכום מאוד גדול וצריך להיערך לזה מראש: כמה מוזמנים נביא, האם החתונה תהיה באולם או בגן אירועים, איזו שמלת כלה נביא. מהקורונה ניתן לשמר את העובדה שהאירועים יהיו במספר מוזמנים מצומצם, והחגיגה לא נפגעה, אלא אולי אפילו להיפך", הוסיפה את עצתה מימי המגיפה ששיתקה את העולם.

מנהלת ההסברה ב"פעמונים" הוסיפה גם כמה 'טיפים' להתנהלות נכונה בבניית שמחה: "חשוב לדעת איפה אנחנו מתחתנים, כאשר אולמות סגורים זולים יותר, ולעשות השוואת מחירים; ימי חמישי הם הימים היקרים ביותר, וימי ראשון הם הזולים ביותר; שמלות כלה להיעזר בגמ"חים; חתן שרוכש חליפה לא צריך לומר שהוא חתן, אלא 'צריך חליפה לאירוע'".

(צילום: אברומי לינשה, כיכר השבת)

בצד של המוזמנים, ודרכם להתנהל בתוך ההוצאה הכספית הנוספת הזו, המליצה לוין: "אנחנו צריכים לחשוב על התקציב שלנו ולהחליט לפי הקרבה לחתן ולכלה, כמו לא ללכת עם הילדים. הרבה עושים את הפנקסנות, וצריך לנסות לשנות את הנורמה הזו, ולהסתכל על מה אני מסוגל לשלם, ולא כמה נתנו לי. בנוסף, צריך לדבר על זה ולשתף את המזמינים שצ'ק גדול יכול להכניס לבור כלכלי".

בכירת "פעמונים" נתנה גם כמה טיפים איך בכלל להתנהל כלכלית בחודשי הקיץ, במהלכם צפויות שלוש הוצאות כלכליות "כבדות": חופשת הילדים בחודש אב, פתיחת שנת הלימודים בחודש אלול וחגי תשרי הבעל"ט. "צריך לחיות לפי מה שיש לנו, ואחת הדרכים היא להחליט כמה כסף אני רוצה לשים בחודש בסופר, בצורה מסודרת מראש. בנוסף, תקנו לפי הרשימה שלכם או תכינו תפריט מסודר למה אתם צריכים לשבת, ואת זה בדיוק לקנות. לא לקנות לפי 4 ב-200, כי בסוף זה יכול להיזרק. אנחנו יודעים ש-30% מהאוכל שאנחנו קונים אנחנו זורקים - וחבל".

לוין גם דחקה בכלל המשתכרים להפריש כסף ממשכורתם, כדי שיהיה ב"יום סגריר": "הדבר הראשון לעשות כשנכנסת המשכורת הוא להפריש כסף. לפי שאתם מוציאים את כל ההוצאות - שימו את החיסכון. זה חשוב מאוד כי לפי סקרים שלנו 70% מאזרחי ישראל לא יכולים לעמוד בהוצאה בלתי צפויה, ואנחנו צריכים להיערך לכך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר