"דרך ישרה"

יבמות עו • סיכום הדף היומי עם שאלות לחזרה ושינון

'כיכר השבת' מגיש סיכום קצר וממצה של הדף היומי מסכת יבמות עו', ראשון, כא' אייר תשפ"ב, בתוספת שאלות לחזרה ושינון הדף הנלמד, בעריכת הרב ישראל ויינגולד (הדף היומי)

הרב ישראל ויינגולד | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

דף עו

*קדושה בפצוע דכא. *דרשות כשרות דוד.

א. פצוע דכא ישראל מותר בגיורת ומשוחררת ואסור רק מלבא בקהל ה', ומייתי דכהן פצוע דכא אינו בקדושתו מזה שישראל פצוע דכא שרי בנתינה. והדינים 1. לרב ששת האיסור בנתינה משום לא תתחתן בם וש"מ דליכא קדושה בפצוע דכא. 2. לל"ק דרבא לא תתחתן בם קאי רק על גוי ונתינים אסירי רק מדרבנן משום דיוליד בן לע''ז, ודחי דהרי ממזר יכול להוליד ושרי בנתינה. 3. למסקנא רבנן לא גזרו על פסולים בנתינה. 4. לל''ב דרבא לא שייך לומר לשון חיתון בגוי, ש''מ כרב ששת דטעמא דנתינה משום קדושה. והא דאשכחן ששלמה התחתן עם בת פרעה, להו"א גיירה שהרי היתה בת מלך וקשיא דהויא מצרית ראשונה, ולמסקנא נקרא כך מתוך אהבה יתירה.

ב. עמונים ומואבים הזכרים אסורים לעולם ונקיבותיהם שרו מיד, והדרשות בדוד 1. שאול בירר על דוד, להו"א מיהו אביו ולמסקנא האם הוא בא מפרץ יהיה מלך ואם מזרח יהיה חשוב, ודואג אמר לו שאסור לבא בקהל משום רות המואביה. 2. עמוני ולא עמונית, ולא אמרינן ממזר ולא ממזרת דהוי מום זר, מצרי ולא מצרית ודחי דמפרש על אשר לא קידמו, ואמרינן דלא היו צריכים לקדם אפילו נשים לקראת נשים משום כל כבודה. 3. פתחת למוסרי, רות המואביה ונעמה העמונית ע"י הדרשה דנקיבותיהם שרו. 4. דוד החזיק את רחבעם בן השנה ואמר נפלאותיך ומחשבותיך אלינו. 5. מצאתי דוד עבדי, זהו בנות לוט שנאמר הנמצאות בזמן בריחתן מסדום.

שאלות לחזרה ושינון

א. נישואי פצוע דכא ומנין (4)

ב. הדרשות בהיתר דוד המלך (5)

לפרטים תגובות והערות: a7653733@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר