יש לי מושג

סדרי עדיפויות בעולם הביטוח והאם אילון מאסק צריך לרכוש ביטוח?

בשיחה מרתקת במשרדי טראסט פיננסים עולה נושא הביטוחים • איך נדע מה אנחנו חייבים, מה כדאי ומה מיותר •האדם שמשלם אלפי שקלים בחודש על ביטוח שכבר יש לו • יועץ ההשקעות שלומי כהן ומומחה לכלכלת הבית שרון שכטר ()

משה מנס | כיכר השבת |
(צילום: דודי פלוג)

השבוע בפרק מיוחד שצולם עם מומחי ההשקעות וכלכלת הבית של טראסט פיננסים - שרון שכטר ושלומי כהן, שוחחנו על נושא הביטוחים הביתיים:

תשמע, נתקלתי במקרה של אדם, שמלבד הוצאות ביטוח על רכב ודירה, משלם 3000-4000 שקל על ביטוחים. האם זה הגיוני? שרון שכטר, מומחה להתנהלות כלכלית, האם זה נכון בעיניך?

ללא ספק המעטפת הביטוחית צריכה לתת לי הגנה, אבל השאלה היא האם בכל מחיר, והאם זה יגרום לנו לנטל כלכלי כבד מדי. מה שאנחנו עושים במסגרת הליווי הכלכלי, זה לשבת למעשה עם מומחי ביטוחים ולהתאים חליפה ביטוחית לאדם. אנחנו שואלים איזה סוג של כיסוי הוא חובה,

והאם היא מתאימה לי ליכולות הכלכליות. אני לא יכול לגרום למבוטח נזק כלכלי.

ההוצאה הביטוחית צריכה להיות פרופורציונאלית להכנסה שלי. זה חלק מהתהליך שאנחנו עושים בטראסט עם המשפחות. ובשביל זה מערבים מומחה ביטוח, שמבין גם את המכלול. זו עבודה משותפת, שמערבת את מערכת הסיכונים של החיים. אנחנו בוחנים מה מעטפת הביטוחים ההכרחית, ואנחנו עושים סדרי עדיפויות. צריך לבחון האם הלקוח מסוגל לעמוד בזה, למול הוצאות אחרות.

אז איך נכון לתעדף ביטוחים?

שלומי - מדובר בעולם מאוד מורכב, ולכן אנסה לתת כלל אצבע, אבל אני ממליץ תמיד גם ללכת להתייעץ.

דברים שעלותם מאות אלפי שקלים, שאני עשוי להתמודד איתם רק באמצעות מכירת הבית - זה דברים שאני חייב ביטוח. כגון תרופות מחוץ לסל הבריאות, השתלות, וניתוחים בחו"ל. למה? מכיוון שהדרך היחידה למימון לזה זה חברות הביטוח. קופות החולים והרפואה הציבורית לא מבטחות אותנו בזה. בהקשר הזה נכנס ביטוח הסיעוד שניתן דרך קופות החולים.

בשלב הבא, הביטוח שרצוי שיהיה- ביטוח ניתוחים בארץ. קופ"ח יודעת לתתת מענה מסויים ברמה טובה. אם נתמודד עם מחלה, נקבל טיפול של הרפואה הציבורית בישראל.

אני ממליץ על ביטוח פיצוי כספי בעת מחלה קשה. זה כסף שהכרחי, ומחלה קשה משליכה על יכולת ההשתכרות. ולכן אני מכניס את זה.

שרון - אנחנו בתהליך מסתכלים גם על הגיל, סיכונים כאלה ואחרים, זה עניין אינדיבידואלי. אנחנו מתאימים את ניהול הסיכונים לגיל וליכולת הכלכלית. זה חלק בלתי נפרד מההתייעלות.

כל כמה זמן צריך לבדוק ביטוחים?

אני ממליץ כל שנה וחצי שנתיים. לבדוק את הביטוחים. לבדוק את היעילות. אנחנו עושים השוואת מחירים בין כל החברות. זה יכול להיות הבדל של מאות שקלים בחודש.

קוראים לזה לתפור חליפה למידת הלקוח. לבדוק גם האם אני מבוטח כפול. בדברים בהם יש לי שיפוי - ביטוח כפול לא ייתן לי עוד כסף.

ומה נחמד שיהיה?

ביטוחי תאונות אישיות, אמבולטורי. אלה ניתוחים עם גבול של תשלום. זה בד"כ מכסה עד 11,000 שקל בשנה. זה טוב שיהיה, אבל בסוף זה סיכון שאני יכול לקחת. ולכן זה הדברים האישיים.

מי שאינו עובד כפיים - ביטוח תאונות אישיות.

רגע, ומה עם אובדן כושר עבודה? לא צריך? רגע אתה יודע מה? זה בפינתנו הבאה.

טוב, אז גם ביטוחים זה משהו שאפשר לתכנן, לתעדף, לפי ההכנסה ולפי המצב האישי, תודה שרון ושלומי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר