זהירות, נופש

מצאתם טיסה זולה לחו"ל? ככה יעקצו אתכם • צפו

כולם רוצים לטייל בזול והמציאות כיום אכן מאפשרת: טיסות לאו-קוסט, אתרי השוואות מחירים ודילים מטורפים • אבל מאחורי כל המציאות הקוסמת הזו יש אין ספור סיפורי עוקץ ועוגמת נפש • בכתבה הזו נספר לכם את כל הדברים שאתם חייבים לדעת בדרך לחופשה זולה, הכל בשביל שלא יעבדו עליכם... (כלכלית)

משה מנס | כיכר השבת |
(צילום: ידידה כהן ואשר רוט)

זול, זול, זול. כולם רוצים בזול. וכן, אנחנו בעידן שאפשר לצאת לחו"ל במחירים נמוכים ממש עם לואו קוסט והשוואת מחירי מלונות. תמיד יש את זה שלא מפסיק להשוויץ על זה שהוא טס לאיטליה ושילם 20 יורו כולל מלון ורכב יוקרה. גם שילמו לו תמורת שימוש בנקודות וקומבינות על חופשת סקי ואקסטרים.

אבל רגע. אם אתם משלמים ממש אבל ממש זול - בדרך כלל יש גם עוקץ. הגענו לנתב"ג כדי לספר על כל הדרכים שעוקצים וסוחטים אתכם, ואיך הזול הזה אולי באמת יקר. וגם נשאל שם את האנשים על החופשות שלהם, איך היה ואיפה ניסו לעקוץ אותם.

תחילה מחירי הטיסות. היום כל ילד יודע לעשות השוואת מחירים ולמצוא דילים מצחיקים. אבל אם שילמתם 20 יורו על כרטיס טיסה, החברה מתכננת להכניס את הכסף דרך אחרת. אך הם עושים את זה?

חברות התעופה

1. מזוודות ותיקים. אולי מהארץ נותנים לך לקחת, אבל כשתחזור תשלם על כל טרולי עשרות יורו. יש אין ספור אנשים שדרשו מהם לשלם עשרות יורו על שקית. כולל סיפור שקיבלנו על חרדי שפספס טיסה ונשאר ברומניה כי הוא הגיע עם בובה גדולה.

2. צ'ק אין. לא עשית לפני? תשלם בשדה עשרות יורו.

3. אתה רוצה לשבת ליד אשתך? תשלם עוד 30 יורו על כל מושב.

4. אתה רוצה לשתות בקבוק מים על המטוס? 5 יורו.

בגדול, קיבלנו המון תלונות על החברות הזולות. על ביטולים וטענות כשאין באמת עם מי לדבר.

אגב, השבוע קראתי על בחור שתבע את וויז איר על ביטול טיסה וניצח בסכום של 5481. לא רבים יודעים אבל אפשר ויש אפשרות לתבוע בצורה מאוד פשוטה וקלה.

השכרת רכב והעברות

1. כאן אני רוצה לדבר שוב על הלאוו קוסט. אני למשל טסתי למילאנו, ומכיוון שטסתי לבד ורציתי להשתמש בתחבורה הציבורית נאלצתי לנחות בשעה נורמלית. בחברה נורמלית אתה תצא בבוקר - תגיע ליעד לפני הצהריים. בחברת לואו קוסט תצא מכאן ב-10 בלילה ותנחת ב-2 בלילה. מונית לעיר בשעה כזו כשאין חברות השכרה או תחבורה ציבורית - יעלה לך מעל 100 יורו. לא בטוח ששווה.

אז מה עם מוניות? זה כבר כר פורה לעוקצים. גם כאן בנתב"ג. כשחזרתי מחו"ל קפצו עלי 40 איש. בעיה.

2. אתה מזמין רכב מהארץ? בחברות ההשכרה המוכרות - מחירים רגילים. אתה רואה חברות מקומיות במחירים זולים - אבל אתה צריך פיקדון של 5000 יורו. אם אין לך. אז 1000 יורו פיקדון ואז המחיר קופץ. ואם אתה נותן להם פיקדון אז ההשתתפות העצמית הוא מ-4000 יורו.

3. דו"ח ודמי טיפול מאוד יקרים על כבישי אגרה 0 60 יורו

מלונות

1. וכך כותב יצחק: "לקחנו בקבוקי מים מהמקרר בחדר, חשבנו שזה חינם ובסוף שילמנו 400 שקל".

2. מיקום. רושמים לכם שזה קילומטר ממרכז העיר, אבל פתאום מתברר לכם שקילומטר זה לא כזה קרוב וחוץ מזה מי קובע מה נחשב מרכז העיר?

חופשה נעימה ותזכרו שאין כמו הארץ!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר