מוצאים תשובה

הרב שלום סרברניק פרץ בבכי: "הגויה הזאת באה להזכיר לי מה זה יהודי?"

עשרת ימי תשובה בהם אנו מפשפשים במעשינו, חוזרים בתשובה ומבקשים על העתיד, 'כיכר השבת' במפגש אישי ונוגע עם חוזרים בתשובה | בראיון לתוכנית "מוצאים תשובה" מגולל הרב פרופ' שלום סרברניק בדמעות את הרגע שבו נדלק בו שוב הניצוץ היהודי - עש לחזרה בתשובה • צפו בריאיון (מוצאים תשובה)

ישראל גינצבורג | כיכר השבת |
(צילום: דודי פלוג | הפקה: אשר רוט ואיציק אוחנה)

עשרת ימי תשובה, הימים שבין ראש השנה ליום הכיפורים, בו כולנו מפשפשים במעשינו, חוזרים בתשובה ומבקשים על העתיד, 'כיכר השבת' בתוכנית מיוחדת "מוצאים תשובה".

ישראל גינצבורג עם הצצה לעולם התשובה באמצעות מפגש אישי ונוגע עם חוזרים בתשובה על הדרך והתהליך הנפשי, הלבטים והספקות, ההגירה לעולם החרדי ומציאת התשובה.

בפרק השלישי מתארח הרב פרופ' שלום סרברניק ממקימי ארגון 'ערכים':

אתה בעצמך חזרת בתשובה. אתה יכול לספר בקצרה על התהליך שעברת ועל מה שתפס אותך?

"יש סוגים שונים של חזרה בתשובה. יש כאלו שממש חוזרים בתשובה, זאת אומרת שהוא היה פעם דתי, ויש היום תנועה גדולה של אנשים שרק מגלים את היהדות. אני למדתי בישיבה תיכונית וירדתי לצערי הרב, ובאמת חזרתי בתשובה. זה היה אחרי סיום הדוקטורט בטכניון, הייתי אחרי פוסט דוקטורט בקנדה עם אשתי והבת, ושם התחלתי להתקרב מחדש.

"עכשיו תשאל מה גרם? זה לא היה בסמינר, זה סמינר פרטי שהקב"ה עשה לי. והרבה אנשים שהיו פעם דתיים הקב"ה עושה להם סמינר דתי. שולח להם איזה דבר שיעורר אותם, אתה שואל אותי מה עורר אותי?

"אספר סיפור קטן: בטכניון הייתי בנבחרת השחמט, ולקחנו את אליפות המדינה ונסענו אחר כך לאירופה לסדרת משחקים, ושם בתור סטודנטים גאים בעצמם - ביום שיחקנו שחמט ובחלק מהזמן הלכנו לטייל. היה שם אירוע מאד מיוחד באמסטרדם, הלכנו לרחוב מאד מפורסם ופתאום אנחנו רואים קבוצת אנשים לבושה בכחול לבן והם שרים. הבנו רק את המילה 'הללוקה' - חשבנו שזה בלטינית ושאלנו אותם, והם כנראה חיכו שנשאל אותם, הם הפסיקו לשיר ואחת מהם נתנה לנו שיחה קצרה:

"אלוקים ברא את העולם בשביל האדם, וברא לבני האדם את העם היהודי שיראה להם דוגמה אישית. העם היהודי עזב את תפקידו - ומה שאתם רואים פה ברחוב - זה לא האדם, זה האדם שאיבד את צלם האלוקים, ואנחנו באים להזכיר לבני האדם לשם מה נברא העולם.

"רציתי למות מבושה (הרב משתנק בדמעות), הגויה הזאת באה להזכיר לי מה זה יהודי?! מה זה בן אדם? זה היה הניצוץ הראשון".

וברגע הזה החלטת לחזור בתשובה?

"לא, זה היה רק ניצוץ. אנשים שהיו פעם דתיים לא חוזרים בתשובה ברגע. צריך לעורר את הגחלים, אבל זאת הייתה הפעם הראשונה שהגחל נדלק. אני יכול לתת לך שיחה שלימה רק על איך חזרתי בתשובה אבל זה לא חשוב. העיקר הוא שהיה שם גחלים. אלוקים סידר מישהו כדי שהגחל יידלק".

אז דתיים מחוסנים נגד חזרה בתשובה, כי הם מכירים את זה כבר?

"אני גם הייתי בקטגוריה הזאת, אבל אם היה למישהו חוויה דתית אמיתית הוא יכול לחזור. צביעות היא הרעל של היהדות, אז מי שכל החיים שלו היו צביעות אין מה שיידלק...".

צפו בריאיון המרתק

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר