הסודות נחשפים > אהרן ברק:

"כשהחרדים הפגינו, קיבלתי מכתב מהאדמו"ר מסלונים"

נשיא ביהמ"ש בדימוס, אהרן ברק, חשף סודות ממסכת הקשרים האישיים שלו עם גדולי הדור ● עם כ"ק אדמו"ר מסלונים: "בתקופת הפגנת החרדים נגד בג"צ, קיבלתי ממנו מכתב אישי. פעם נפגשנו בלשכת הגיוס" ● עם מרן הגר"ע יוסף: "הייתי מגיע אליו בעבר לעתים קרובות" ● עם מרן הגרי"ש: "אנחנו נפגשים" (בארץ)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
הנשיא לשעבר, אהרון ברק (פלאש 90)

נשיא בית-המשפט העליון בדימוס אהרן ברק ערך ביקור לא-שגרתי במכללת "שערי משפט". הביקור הוקדש כולו לשאלות שהופנו אליו על-ידי הסטודנטים ומורי המכללה ועסק בסוגיות הבוערות שעל סדר יומה של מערכת המשפט הישראלית.

לצד התייחסותו לסוגיות אלה, חשף השופט ברק כמה פרקים אישיים, כגון ידידותו עם כ"ק האדמו"ר מסלונים שעמד בראש המערכה החרדית נגד בית-המשפט העליון ב"פרשת עמנואל" ועם מרן הגר"ע יוסף.

אגב דבריו, התייחס ברק באריכות לפרקים ביוגרפיים שונים בחייו. בין-השאר גילה לנוכחים שכאשר התייצב לראשונה בלשכת הגיוס, בהיותו בן 17, והגיע לשם עם חבריו, מצא שם בחור חרדי. "חבריי החלו להתקיף אותו בחריפות על כוונתו להשתמט מגיוס", סיפר, "ואילו אני לקחתי אותו הצידה ופתחתי עמו בשיחה. לאחר כמה דקות גליתי ששנינו נולדנו באותו יום, בערב ראש-השנה.

"במשך שנים רבות לא היה בינינו כל קשר, אך בהפגנת החרדים הגדולה נגד בית-המשפט העליון בשנת 2000, קיבלתי ממנו מכתב אישי בכתב ידו שבו הוא מצר על המתקפה מצד החרדים על בית-המשפט. הזמנתי אותו ללשכתי והתברר לי שמדובר באדמו"ר מסלונים. מאותו היום, שמרנו עאל קשרי ידידות ואף הלכתי לנחם אותו כשישב ´שבעה´".

ברק רמז כי עמד בקשר עם האדמו"ר מסלונים גם בעיצומה של "פרשת עמנואל" שבמהלכה ניהל האדמו"ר מתקפה חריפה ביותר על שופטי בית-המשפט העליון.

קשרים עם הגרי"ש

ברק חשף בעיני הנוכחים את קשריו האמיצים עם דיין בית-הדין הגדול הרב אליעזר גולדשמידט וגילה כי הוא נפגש גם עם הרב אלישיב. "לדיין הרב גולדשמידט הייתה ביקורת יותר חריפה משלי על מה שקורה בבתי-הדין. הוא ביקש להעלות את גילו הרשום בתעודת הזהות כדי שיוכל לפרוש מוקדם יותר", סיפר.

בהקשר אחר גילה ברק כי בינו לבין הרב עובדיה יוסף קיימים קשרי ידידות. "היחסים מצוינים? הייתי אומר שהם בסדר. כשהייתי יועץ משפטי לממשלה, הייתי מגיע אליו לעתים קרובות והוא היה מקבלני בצביטות לחי כואבות", אמר לקול צחוקם של הנוכחים, והוסיף: "כשהחל הרב עובדיה לעסוק בהקמת ש"ס, בעודו מכהן כדיין, פסקנו שעליו לבחור בין הפוליטיקה לדיינות, מה שאילץ אותו להתפטר מהדיינות. אלי ישי ניסה לפשר בינינו, ואמרתי לו שאשמח לחדש את הקשר עם הרב יוסף, ואף הזמנתי אותו לבוא לביקור בבית-המשפט העליון אך הוא סירב. לא רוצה? אז לא".

את דבריו חתם ברק באמירה שהוא מקווה כי השופטים שבאו ויבואו אחריו לא יקבלו בהכרח את עמדותיו. "כפי שאמרתי לעמיתיי בבית-המשפט העליון עם פרישתי: ´אני מקווה שלא תסטו מפסקי הדין שלי רק בגלל שאני כתבתי אותם, אך אני מקווה גם שלא תימנעו מלסטות מהם, אם תחשבו שהם שגויים, רק מפני שכתבתי אותם".

וכשנשאל מה הוא יכול לאחל לתלמידי מכללת "שערי משפט", אמר: "אני מאחל לכם שהמשפט ייתן לכם חיים, ושאתם תתנו חיים למשפט". את הביקור יזמו דיקאן המכללה ד"ר אביעד הכהן וד"ר חיים שיין,

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר