מעכשיו: חלוקת מקררים חדשים במיוחד לאברכים

בשורה לשומרי מצוות: הועדה לפניות הציבור של הכנסת אישרה חלוקת מקררים המותאמים לציבור שומרי שבת ובעלי תו תקן הלכתי. מנהל האגף לניהול משאבי תשתית במשרד, אדי בית הזבדי, מסר לוועדה סיכום ביניים חיובי של המבצע, לפיו עלותו מסתכמת עד כה ב-37 מיליון שקל לעומת עלות ההתייעלות האנרגטית שנאמדת בכ-270 מיליון שקל

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

הועדה לפניות הציבור של הכנסת אישרה חלוקת מקררים לציבור האברכים המותאמים לציבור שומר שבת ובעלי תו תקן הלכתי.

מי שיזם את ההצעה הוא יו"ר הועדה ח"כ דוד אזולאי (ש"ס).

כזכור משרד האנרגיה, יזם מבצע בשיתוף עם חברת החשמל להחלפת מקררים ישנים, ועל כוונה לצאת עם מבצעים דומים להחלפת מזגנים ודודים חשמליים לחימום מים.

מנהל האגף לניהול משאבי תשתית במשרד, אדי בית הזבדי, מסר לוועדה סיכום ביניים חיובי של המבצע, לפיו עלותו מסתכמת עד כה ב-37 מיליון שקל לעומת עלות ההתייעלות האנרגטית שנאמדת בכ-270 מיליון שקל.

הוא ציין כי המבצע נועד במקורו להעדיף אוכלוסיות נזקקות אבל בהמשכו הם עתידים לפנות לכלל הציבור, תוך מאמצים להתגבר על התקלות ולהפיק לקחים לקראת הרחבתו המתוכננת.

עם זאת, ולמרות התקלות והתלונות המציפות את לשכות חברי הוועדה, הם ברכו על עצם המבצע.

ח"כ מרינה סולודקין אמרה במהלך הישיבה "ראוי לספק את כל המבקשים להחליף את המקרר באופן היעיל ביותר".

יו"ר הועדה ח"כ דוד אזולאי דיבר על "אפליית אוכלוסיות מסוימות", כשהתכוון על המגזר החרדי שלא נהנה מהיצע של מקררים עם מנגנון שבת, למרות שהם "קהל יעד טבעי למבצעים מסוג זה" כלשונו.

לוועדה הוצג גם מבצע החיסכון של חברת החשמל בקיץ הקרוב שמציע הנחות של 10% עד 20% בתעריפים לצרכנים שיפחיתו 15% עד 30% מכמות החשמל שצרכו בחודשים המקבילים אשתקד.

עוד נמסר כי די ב-17 אלף צרכנים שיחסכו יחד 50 מגה-ואט בשעות השיא, כדי למנוע הפסקות חשמל עקב המחסור הצפוי בקיץ. החברה האריכה את הרישום (בטלפון 103) עד סוף חודש יולי.

אזולאי קרא להמשיך במבצע החלפת המקררים. משרד האנרגיה וחברת החשמל נדרשו לוודא כי כל המבקשים להשתתף במבצעים לא יידחו ובעיקר למנוע הפסקות חשמל יזומות בחודשי הקיץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר